zaterdag 18 juni 2016

Drukke weken vol met muziek en de draad weer opgepakt

O, wat heb ik een aantal drukke weken achter de rug. Weken gevuld met muziek. 
Allereerst hadden we een concert in Musselkanaal van onze dochter. Zij zong daar met de studentencantorij in de Roomse Kerk. Nu is dat redelijk in de buurt en zo op zondagmiddag reden wij daar heen. Een prachtige kerk met mooie details in de glas in lood ramen en betegelde muur.

Bovendien was het ook nog eens een prachtig concert. Sowieso leuk natuurlijk om onze dochter weer even te zien. 
Een week later hadden we het Leekster Muziek Festival met de vier Leekster muziekverenigingen en nog weer een week verder gingen we met twee orkesten spelen bij een festival dat op Borkum plaatsvond. Hierbij hoorden de nodige voorbereidingen en repetities. Mooi allemaal, maar ook intens. 
Hoog tijd om de borduurnaald weer eens op te pakken. Ik ben begonnen met een "Werkstatt für historische Stickmuster" van William Morris. Een prachtig borduurwerk in de Jugendstil stijl. Het patroon vonden mijn DH en ik bij de Handwerkboetiek in Roden. Wij zijn beiden nogal gecharmeerd van deze stijl en dit is een prachtig, maar wel bewerkelijk patroon. Sinds kort heb ik mij aangesloten bij een handwerkclub die 1x per maand bij elkaar komt. Een gezellige club dames met allemaal verschillende bezigheden. Gezellig en leuk! Dit was een mooie gelegenheid om de naald met draad weer ter hand te nemen en steekjes te gaan borduren. Ik moest eerst in het patroon komen. D.w.z. dat ik het mij even eigen moet maken. Inmiddels is dit gelukt en vind ik tijd om weer te borduren. Dit is het resultaat tot nu toe. Ik ben er nog wel even mee bezig, maar ach, ook heel mooi om te maken. 
Na eerst vanmorgen in de tuin te hebben gewerkt vonden wij het vanmiddag wel weer tijd voor een fietstocht. Het leek ons steeds al mooi om te fietsen rondom het Oldambtmeer en Blauwe Stad. Toen wij ter plaatse vertrokken voor de 24 kilometer lange toch begon het helaas te regenen. Gelukkig voor ons bleef het bij een buitje en konden we de tocht redelijk droog volbrengen. Onderweg kwamen we weinig mensen tegen [te slecht weer waarschijnlijk] en genoten we van de tocht rondom het meer.




Prachtige vergezichten over land en water met mooie wolkenpartijen. Jammer toch dat dit gebied niet aanslaat als toeristische trekpleister. E.e.a. is prachtig aangelegd en er is voldoende mogelijkheid om je te vermaken op en rond het water. Enfin, wij hadden een mooie fietstocht in ieder geval. Met onderweg natuurlijk tijd voor een kopje koffie en thee. Genieten van het Groninger landschap! Op de terugreis hadden we weer een paar forse regenbuien, maar nu zaten we lekker droog in de auto, ha ha. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten