donderdag 25 mei 2017

Alles is natuur wat de klok slaat; bloemen en dieren

Aan de ene kant genieten we van de natuur en aan de andere kant hebben we er last van. Mijn broer heeft een herseninfarct gehad en daar hebben we heel veel zorgen over. Het gaat redelijk met hem, maar hij heeft nog een lange weg te gaan. In gedachten ben je daar mee bezig en natuurlijk zijn we heel bezorgd hoe dit allemaal gaat aflopen. 
Het borduren kan gelukkig altijd doorgaan en het zwaantje heeft een maatje gekregen. Er staan er nu twee naast elkaar en ondertussen heb ik bedacht hoe ik het verder ga verwerken. 
Ik heb bedacht dat er ook een afbeelding van een hond bij moet en na even zoeken op het wereldwijde web vind je een bijpassend patroon voor bij de zwanen. Ik heb er een andere kleur bijgezocht en dan is dit het resultaat. 
Nu ga ik muziek borduren want dat past ook bij het project. Het klinkt nog wat geheimzinnig, maar als ik weer iets klaar heb zal ik de vorderingen laten zien. 
Ik weet ook al dat ik het ga plaatsen in een dienblad. Wordt allemaal vervolgd. 
Ondertussen hebben wij met onze symbolische bloemschikgroep een 'workshop bloementaarten maken voor het goede doel' gegeven. Ik maakte een taart voor iemand die ziek was en dit was het resultaat. 
Hierdoor raakte ik wel geïnspireerd en nu zijn er een aantal mensen die ik wil verwennen met bloemen. Je kunt dan gewoon een bosje bloemen geven, maar nog leuker is het om te verwerken in een bloementaart. De kosten zijn hetzelfde en het eindproduct is bloemig. Bovendien is het ook weer mooi om te bedenken hoe het gaat worden en het maken ervan is ook interessant om te doen. Ik maakte er voorlopig twee en dit is het geworden. Ik ben erg tevreden over het resultaat. 




Nu het prachtig weer is op deze Hemelvaartsdag worden er plannen gesmeed voor de komende dagen. Wij zijn het hele weekend vrij en dan willen we wat gaan doen natuurlijk. 

Ondanks alle zorgen die we hebben, moeten we er om denken dat we ook genieten van elkaar, van de natuur én van de vrije dagen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten