zondag 28 mei 2017

Fietsen langs de Drentse Aa en muziek borduren

Volgens mij zitten we middenin de eerste hittegolf van het jaar 2017. O, wat was het warm. Het kwik is hier vanmorgen alweer gestegen naar +23 graden Celcius. Dus wie weet waar de temperatuur vandaag nog weer naar toe gaat. 
In ieder geval besloten we gistermiddag te gaan fietsen in het stroomdallandschap van de Drentse Aa. Manlief zette een mooie route uit en met de fietsen achterin de auto reden we richting Zeegse. Hier starte onze tocht en we fietsten een prachtige knooppunten fietstocht. We zagen verschillende hunebedden, liefelijke landschappen, veel natuurschoon en uiteraard de meanderende Drentse Aa.Zo dichtbij huis is het werkelijk goed toeven. De bomen zorgden ervoor dat het toch niet te warm werd. Aan het eind van de tocht hadden we een prachtig uitzicht over het landschap onder het genot van een kopje koffie en thee. 
Sfeervol kiekje tussen de bomen door. 

Deze foto maakte ik vooral vanwege de duizenden gele boterbloemen. Hier niet zo zichtbaar, maar het levert wel een mooi plaatje op. 
Mooie kleine fietspaadjes door het lommerrijke groen. 
De Drentse Aa in volle glorie.
Ondertussen had ik de te borduren muziek uitgeprint en hier ben ik mee aan de slag gegaan. Omdat je dan zelf e.e.a. moet uitproberen ben ik gestart met het borduren van de eerste song. Ik borduur maar één regel, maar dan moet het wel helemaal correct zijn. Nadat ik het af had, was ik totaal niet tevreden over het eindresultaat. Dan zit er maar één ding op, opnieuw beginnen. 
Nu had ik een andere start en heb ik nagedacht over wat er anders moest. Dit was o.a. de G-sleutel. Nu heb ik nog een boekje "Musique" van Carole Pasquier en daar stond een goede in. Dit is het uiteindelijke resultaat en hier ben ik content mee. 
Op naar de volgende song! Ondertussen genieten van het mooie weer. 

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk de Drenthse Aa. Kwam er vroeger vaak (vanuit Assen)
    Leuk dat je muziek borduurt.
    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk de Drenthse Aa. Kwam er vroeger vaak (vanuit Assen)
    Leuk dat je muziek borduurt.
    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen