zondag 22 september 2019

Rond kussen, zeevruchten en fietsen

Toen ik laatst met de kussens voor dochterlief bezig was, had ik nog behoorlijk veel reststof over. Is dat dan niet leuk om nog iets mee te doen? Maar ze had al twee vierkante kussens en ik dacht aan een rond kussen met punten. Zo bedacht zo gedaan. Punten getekend en geknipt, aan elkaar genaaid en tot slot een mooie knoop op het middelpunt. Dat staat vast prachtig op haar grijze bank bij de andere twee! 
Onze buurvrouw die regelmatig op onze poezen past is binnenkort 40 jaar getrouwd. Ze is dol op schelpen dus wat is er dan mooier om iets in die geest te maken? Op Pinterest vond ik o.a. een banner [ja nog alweer!] met schelpen. Ik bedacht om het getal 40 daarin te integreren en zo heb je een mooie rand. Met verloopgaren krijg je een grappig effect wat ik dan weer associeer met de kleuren van het water waaruit de schelpen op het strand belanden. Omdat het zo mooi werkt, maak ik er nog maar een schelpje bij. Samen met nog een andere verwerk ik dit op een kaart. Lekker borduren!

Vandaag, zondag 22 september, hadden we een prachtige nazomers dag. Wat is er dan mooier om een heerlijke fietstocht te maken? 
Vanuit huis vertrokken we richting Lettelbert. Via het Lettelberter dijkje kwamen we in Enumatil. Na een koffie- en theestop bij tante Til fietsten we door naar Den Horn. Hier namen we via Lage Mieden het Poffertpad naar De Poffert. Via Oostwold en Lettelbert gingen we weer door naar Leek. We hadden 27 kilometer op de teller en genoten na met leuke foto's! 
Uithangbord Iconen atelier in Lettelbert

Fietspad lang het Lettelberter dijkje richting Enumatil

Het Poffertpad van Den Horn naar De Poffert

Mooie weerspiegeling van de molen in het water. Dit kwam toevallig op de foto omdat ik voor de paarse pluim ging. Grappig neveneffect. 

Op de brug in De Poffert

De andere kant van de brug levert ook een sfeervol plaatje

Een heerlijke dag. Klaar voor weer een nieuwe werkweek. 

1 opmerking:

  1. Wat een leuk kussen. Heerlijk dat fietsen. We hadden je tegen kunnen komen, we maken ook een heerlijk tochtje

    BeantwoordenVerwijderen