woensdag 30 september 2020

Inzet turbonaald, herfstweer, grappige foto en K38

Ik schiet fantastisch op met mijn grote borduurwerk door de inzet van mijn turbonaald. Vorige week is er een klein babymeisje geboren en toen ik de naam wist, "Rojin", ging ik mijn naald even daarvoor inzetten. Want daar moet natuurlijk een kaart voor gemaakt worden. Het woord "hoera" sneed ik uit de kaart, zodat ik een kader had voor een werkje. Hierna ging ik uitzoeken hoe groot ik de letters kon borduren en zocht en vond ik mijn letterborduurboek een bijpassend lettertype. Ik had nog leuke stipjesstof waar ik de naam op borduurde. Ter versiering een oranje accentje en ik kon assembleren. Een secuur werkje, maar doordat ik ondertussen aardig ervaringsdeskundig ben, lukte dat ook prima. Dit maken moest wel vrij snel, omdat we al rap op kraamvisite mochten! Het is eigenlijk belachelijk dat ik dit zo schrijf, maar de huidige gezondheidssituatie schrijft nieuwe omgangsregels voor die we beter maar wel kunnen naleven. Een schattig meisje hebben we bewonderd. Het kaartje werd gewaardeerd door de ouders. Leuk is dat dan. 

Het herfstweer biedt weer andere perspectieven. Vanwege de Rodermarkt werkten we met een aangepast rooster en was ik 's morgens al vroeg op pad. Het was behoorlijk mistig en dan kun je ook mooie foto's maken. 
Mysterieuze Mistige Morgen

Een andere boeiende foto maakte ik tijdens een fietstocht rond het Paterswoldsemeer. De brug is weerspiegeld in het water. Opeens zag ik er een muziekstander in. Grappig om te zien en misschien ook wel  een teken omdat we in aangepaste vorm weer repetitie kunnen houden met de Harmonie. 

Er wonen ook steeds meer spinnen bij de BSO. Ze veranderen van vorm en muteren in grappige uitvoeringen, evenals de webben. 

Bij K38, de kleinschalige tentoonstellingsruimte in Roden waar ik wel vaker over schreef, gingen we de expositie 'Her' start bewonderen. Mooie objecten die  coronaproof tentoon gesteld zijn. Het is er sowieso nooit erg druk als wij er zijn op een doordeweekse middag, dus dat is altijd fijn.
Vrede

Canto Ostinato

Afscheid

Weer even genieten...

1 opmerking:

  1. Ik had alleen de foto nog maar gezien en zag er ook een muziekstandaard in

    BeantwoordenVerwijderen