woensdag 7 oktober 2020

borduren, mondkapjes en 3x keer tijd

Het BVP nadert het stadium van voltooiing. Vele uren ben ik hiermee zoet. Maar ook momenten tussendoor waarbij ik een kort borduurmoment heb. Zo nu en dan word ik verrast met aandacht van poezenliefde. Heerlijk die schattige kattige!


1 - De tijd waarin wij leven noodzaakt ons om, al dan niet vrijwillig, mondkapjes te dragen. Ook als je niet in het OV zit. Manlief zit in het muziekonderwijs en moet dan ook een kapje dragen tijdens het lesgeven. Hij zocht een model uit en ik maakte voor hem een mondkapje. Mét muzieknoten natuurlijk! 
Mijn schoonmoeder wil ook graag een genaaid mondkapje. Op de facebookpagina van Merkwaardig zag ik iemand die een kapje had met een geborduurde cirkel. Dit leek mij ook wel wat. Het is nu een klein projectje in wording en de geborduurde elementen zijn klaar. Nu nog de verdere verwerking. 

2- Een andere tijd waarin wij leven is de herfsttijd. Zoals altijd worden de webben van de spinnen zichtbaar. Deze zag ik dit jaar en gaf het de titel: 'Spinragfijn kanten webdesign'. 


3 - In het Dagblad van het Noorden viel mijn oog bij de uitpagina op een aardig uitje. In Bunne bevindt zich de "Tuin van de tijd" van Femke van Dam en haar echtgenoot. 

De Tuin van de Tijd biedt een permanente expositie van Land Art / natuurkunst in het landschap van de Bunneres. https://www.femkevandam.nl/tuin-van-de-tijd/

In de Tuin van de Tijd wordt tijd gemeten in licht, gevangen in spiegelende oppervlakken en in de zichtlijnen op het omliggend landschap. Duizenden jaren oud kienhout maakt de tijd tastbaar. Boten van allerlei materialen verwijzen naar de mythen van Grieken, Egyptenaren, Kelten en Vikingen over de overgang tussen dag en nacht, leven en dood.

We besloten om hierheen te gaan. Het was wel erg koud, nat en winderig, maar we hadden een leuke wandeling door de tuin die verrassende objecten bevatte. De tijd van bloemenborders is vrijwel voorbij natuurlijk, maar er was nog genoeg bloemigs te zien. 



De wandeling deden we met een route in de hand. Meestal doet de kunstenares een rondleiding, maar dat zit er nu niet in. Allerlei objecten, ontstaan door de tijd van 20 jaar, kwamen we tegen op onze rondgang. Hierbij een vijftal;


Pyramide van papier en spiegel - Ziggurat


Complementaire vormen van turf en spiegel - Standing Soil


Toren in aanbouw - Lucht en leegte

Het huis van Plato

Spiegelsculptuur Hemelroos

Een interessante rondwandeling door tuin en bos waarbij je weer een ander perspectief krijgt op het begrip 'tijd'. 
Nog een paar dagen en dan hebben we herfstvakantie. Ook ik ben de hele week vrij en er staan weer diverse zaken op de planning. Even alles loslaten voor zover dat mogelijk is. Helaas geen maandelijkse bee van de Fröbelfreules en geen bloemenworkshop, maar er zijn nog genoeg andere zaken om je te kunnen vermaken. 


2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk tuinuitje Gonda. Succes met je creatieve mondkapjes. Jammer dat we maandag niet samen kunnen frobelen. Maar gelukkig kunnen we digitaal van elkaars werk meegenieten. Alvast een heel fijne vakantie gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel benieuwd naar je geborduurde mondkapje!

    BeantwoordenVerwijderen