maandag 6 september 2021

Coendersborg, trouwerij, Eernewoude en poezen

Onlangs waren wij in het bosrijke gebied bij het plaatsje Nuis. Hier wilden we een boerenmarktje bezoeken en wat rondlopen. Het marktje hadden we met drie kramen al vrij vlot bekeken en we besloten om wat te gaan wandelen. Al wandelend kwamen we terecht bij Coendersborg. Dit landhuis is gesitueerd op de plaats van een historische borg. Het huis staat op een gebied van 74 hectare en is van 1813. Ondanks dat we in de buurt wonen waren we hier nog niet. 

Het huis ziet er mooi uit en wij hadden geluk. Er waren workshops van IVN en we mochten even een kijkje nemen in het voorhuis. Twee mooie kamers met schilderingen op de schoorsteenmantels. De beide kamers zijn voorzien van bedsteden. De ene met een hele oude wijnkoeler die gekoeld werd met ijs uit de ijskelder. De andere voorzien van prachtig beddegoed. Hiermee wil iedereen wel slapen. Echter niet in de hele kleine bedstee, die niet meer bij onze huidige maten past. Maar het borduursel is prachtig. 


Onze dochter gaat trouwen! O wat een feestelijk gevoel krijg ik hier van. Binnenkort gaan we op pad voor 'de jurk' en dat lijkt me geweldig! Voor het aanstaande paar wilde ik natuurlijk iets maken. Ik maakte een bruid en bruidegom op rood stramien met grijs garen. Dit heb ik voorzien van een grijze rand met een ophangelement. Het paste mooi bij het bijbehorende geschenk. Waarover ik niks ga vertellen 😘. 

We waren wederom in Eernewoude afgelopen zaterdag. Deze keer met de familie van mijn mans kant. Gezellig varen over de baren en heerlijk bijpraten over van alles en nog wat. 


Mijn dochter had bellenblaas meegenomen en als je dan veel foto's maakt, zit er altijd wel eentje bij die heel erg mooi is. 

Onze poezen zijn vier jaar. Elk jaar portretteer ik ze met een strik. Ook nu is dat weer gelukt. Mijn lieve huisdieren waar ik erg blij mee ben. Ik ga ze maar even extra verwennen 😻 !

Lodewijk

Nuna


2 opmerkingen:

  1. Haha leuk die katten fotos Gonda. Mooi de borg bij Nuis, met open monumentendag is ie ook open. Wat een leuk borduurwerk is het geworden. Nu eerst die mooie jurk helpen kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen over een streek waar we zelden komen. En natuurlijk van harte gefeliciteerd met de aanstaande bruiloft!

    BeantwoordenVerwijderen