woensdag 22 september 2021

HERFST

De sterrenparade gaat gestaag door. Nummer 9 is inmiddels een feit op mijn borduurwerk. 

Altijd varieer ik met het lettertype en de kleur. Deze keer is dat bruin, voor mij de kleur van de herfst. Sinds gisteren is de zomer 2021 definitief ten einde. Ten minste op de kalender. De herfst is in het land en dat kun je merken. De temperatuur is lager, de bladeren beginnen te vallen en de natuur verkleurd. 

Ik kwam ergens een leuke herfstafbeelding tegen. Na wat kopiëren, knippen en plakken heb ik de raamdecoratie klaar. Op het werk heb ik het gelamineerd en daar hangt het nu voor het raam te shinen. 

In de Wereldwinkel zijn veel produkten van 'Sjaal met een verhaal'. Ik zag op de website o.a. een leuke herfstslinger. Helaas, niet in de wereldwinkel. Toen ik eens ging zoeken op diverse haaksites, kwam ik een leuke beschrijving met patronen tegen van een herfstslinger. Ik heb mijn garen en haaknaalden bij elkaar gezocht en ging aan de slag. Blaadjes, een pompoen, een paddenstoel, een eikel; e.e.a. krijgt na enkele uren haken, tijdens de Algemene Beschouwingen, al mooi gestalte. 


Omdat ik al enige tijd niet meer zo fanatiek aan het haken ben, is het even weer wennen. Maar ter afwisseling leuk om te doen. Nu heb ik alle figuurtjes klaar en moet ik ze nog aan de rand maken. 


Vorige week had ik plotseling met manlief een gezellige vrije dag. Het was die dag ook nog mooi weer dus hebben we een rondje Drentse Aa gefietst. Zo fijn door het afwisselende Drentse landschap. 

Afgelopen maandag hadden we de maandelijkse bee van de Fröbelfreules. We waren weer bij elkaar en dat was reuze gezellig. En we hebben plannen gemaakt voor een workshopdag in november. Leuk vooruitzicht!

2 opmerkingen:

  1. Dat haken heb je best snel gedaan Gonda, het resultaat is erg leuk geworden. Heerlijk hoor die freubelbee plannen. Ik kijk er ook al naar uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De BSO boft! Erg leuk om zoiets daar voor de ramen te hangen, het geeft meteen sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen