maandag 27 september 2021

De herfstslinger hangt mooi te zijn met bladeren, eikels, paddenstoelen en pompoenen. Zo leuk om ter afwisseling te haken. 

Ik kwam een mooie afbeelding tegen van een breiend meisje in een glas in lood raam. Blijkt dat dit raam hangt in het meisjesweeshuis in Apeldoorn.

In 1806 werd in Apeldoorn een pand aangekocht voor meisjeswezen en halfwezen. Het werd het 'Apeldoorns meisjesweeshuis'. Tot 1956 deed het dienst als opvang voor deze meisjes en werd het pand gesloten. Tot op de dag van vandaag wordt het pand nog steeds gebruikt voor jeugd ondersteunende werkzaamheden. Het raam hangt dus in dit pand. 

Toen ik klein was ging ik in de zomer vaak madeliefjes rijgen tot een ketting. Voor een bepaalde bloemschikking wil ik dit toepassen, maar dan met rozen. Dat moet je dan eerst wel even uitproberen natuurlijk. Het resultaat is prima. Hoe en wat het verder gaat worden moet ik nog uitdenken, maar dit is in ieder geval een mooi resultaat. 




2 opmerkingen:

  1. Wat mooi die slinger Gonda, leuk idee om een rozenketting/krans te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De herfstslinger is mooi geworden!
    Erg origineel om rozen te rijgen i.p.v. madeliefjes!

    BeantwoordenVerwijderen