maandag 10 april 2023

Tussendoor werkjes die ook met de tuin te maken hebben

Alhoewel mijn fotoboek steeds meer gevuld wordt met nieuwe foto's van bloemen uit de tuin, ben ik tussendoor soms ook nog even met wat anders bezig. Zo rond kerst zag ik een schattig patroontje van een roodborstje voorbijkomen. Soms is deze ook in mijn tuin te zien. Vooral in de winter is hij of zij zichtbaar. Deze riep mij gewoon! BORDUUR mij! En dat heb ik dan maar even gedaan. Eerst ligt hij er dan even te liggen, maar meestal komt er dan ook een bestemming en zo ook nu. 

Iets anders waar ik vorig jaar al mee gestart was heb ik nu afgemaakt. En ook dit heeft zelfs met de tuin te maken. Vorig jaar maakte ik een tulpenquiltje volgens de Tiffany glas in lood techniek en hierdoor geïnspireerd maakte ik op dezelfde manier een afbeelding van hulst. Uiteraard heb ik ook deze in de tuin. Toen er plotseling nog even wat sneeuw viel, maakte ik deze foto het afgelopen voorjaar. Enfin, ik zocht en vond stofjes en maakte het hulstquiltje. Deze moest nog afgemaakt worden en dat heb ik gedaan. Ik kocht zwart plaklint en biesde hiermee de hulst en de bessen mee om. Hierna wilde ik er nog iets mee doen alvorens ik er een rand om maakte. 

Zelfs met rode besjes eraan!

Omdat hulst voor mij toch altijd met kerst te maken heeft maakte ik er een notenbalk op. Want kerst heeft voor mij ook altijd te maken met muziek. Op de balk maakte ik rode knopen. Deze vertegenwoordigen voor mij òf besjes òf nootjes òf misschien ook wel allebei. Een leuk object is het geworden. 

De ophanglusjes bevatten een rode tak van de rode kornoelje
die ik van een struik bij school afgeknipt heb. 



1 opmerking:

  1. Wat heb je het leuk afgemaakt Gonda, zo mooi al die voor jou belangrijke symboliek er in verwerkt. Zo wordt zo'n werkstuk echt eigen.

    BeantwoordenVerwijderen