woensdag 29 november 2023

Vogels en muziek

En zo zijn we zo maar weer aan  het eind van de elfde maand van het jaar. Het jaar is zomaar weer voorbij. Op borduurgebied ben ik in de ban van de vogels. Ik kocht een schitterend patroon met vogels van Lesley Teare. Zij combineert kruissteken met blackwork. Laat dat nu net zijn wat ik een erg mooie combinatie vind. Soms was het wel even een gepuzzel en moest ik weer hele stukken uithalen. Maar uiteindelijk wordt het toch wel erg leuk. 


Er zijn vier vierkante kaders om in te borduren. Het lijkt wel een beetje op de DJ, maar de invulling is geheel anders!


De ontwerpster kadert alles af met zwart garen. Dat geeft wel een mooi effect. De eerste vogel staat er op. Er volgen er nog drie. 


Mooi om te doen, want momenteel ben ik snipverkouden en tot weinig in staat. Maar het borduren gaat nog prima.

Sinds vier weken speel ik mee met de muziek. En dat was wel bijzonder, want er stond een jubileumconcert aan te komen. Onze dirigent is 40 jaar dirigent en 25 jaar verbonden aan onze vereniging. 

Wat ook bijzonder was is dat ik meespeel op de euphonium. De Es Tuba is momenteel nog te zwaar en er was een tekort aan euphoniumblazers. Het is zo'n leuke ontspanning om weer mee te doen! De uitvoering was afgelopen zaterdag. Het programma was door de jubilerend dirigent samengesteld. We hadden een prachtig concert met 4 orkesten die deels apart en deels gezamenlijk speelden. Voor een uitverkochte zaal brachten we een leuk programma en we hadden een superleuke avond. 


De sfeervolle foto maakte ik zelf in de zaal. Vanuit het gezichtspunt van het orkest.  
 

1 opmerking:

  1. Wat fijn dat je nog mee kon doen aan het optreden. Wel balen die verkoudheid, maar je kunt wel door met die schattige vogeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen