zondag 30 juni 2024

Trouwen, randjes, bloemen en Utrecht

In onze familie gaan neven en nichten trouwen. Tegenwoordig is zo'n dag heel anders ingevuld als vroeger. Fijn dat ieder het op een eigen manier kan invullen. Als familie word je vaak niet meer uitgenodigd, maar ik wil een felicitatiekaart sturen. Laatst kocht ik in Zwolle kaartjes met een zoenend paartje. Leuk om het dan op te leuken met de initialen van het bruidspaar en de datum erbij. 


Een wens van mij was een om lapje te maken met blackwork randjes. Na lang zoeken vond ik het eindelijk bij Cliffside Stitches. Vaak wordt daar op Aida stof gewerkt, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Soms moet je dan de randjes aanpassen aan de breedte van de stof. Geen probleem, leuk wordt het toch wel. 




Elk jaar hebben wij andere bloemen in onze tuin. Dat komt omdat we ook veel potbloemen hebben met zaaigoed en of knollen. Dit jaar hebben we voor het eerst dahlia's in de tuin. Van knol tot bloem. Leuk proces om te zien groeien, soms per dag. We hadden wel wat werk van de slakken die ook erg van deze planten houden, maar het is gelukt. De eerste dahlia bloeit! 



Ook heb ik een Suzanne-met-de-mooie-ogen in de tuin. Deze is verkrijgbaar met oranje en/of gele bloemen. Ik koos voor geel omdat het mijn lievelingskleur is. Deze plant deed me denken aan vroeger. Mijn moeder was er ook een fan van en ik zie deze klimplant nog voor het raam staan, uitbundig bloeiend. Nu dus bij ons in de tuin. 


Na een rondje fotograferen in de tuin maakte ik een collage van alle kleurig bloeiende bloemen. Met uiteraard de voornoemde bloemen. 

Stokroos, Duizendschoon, Dipladenia, Dahlia, Suzanne en de Courgette in wording.

Sinds vorig jaar stond de datum van 29 juni al in onze agenda. Het jubileumconcert van het Kathedrale Koor Utrecht [KKU]. Gisteren reisden we met het openbaar vervoer richting deze plaats. Het concert was 's middags om half vier in de Sint-Catharinakathedraal. 


We kregen een wonderschoon concert tot onze oren. Een prachtig programma met een mooie programmering met o.a. het werk 'Rejoice in the Lamb'. Een heel speciaal werk met bijzondere teksten van Christopher Smart [1722-1771] en prachtige muziek van Benjamin Britten [1913-1976]. 

Het werk is één grote lofzang aan God, maar dan op een bijzondere manier. De schrijver van de teksten woonde op moment van schrijven in een inrichting voor geesteszieken. In de tekst moet alles God prijzen. Een bijzondere rol is weggelegd voor zijn eigen kat en de muis. De laatste strofe sprak mij dan ook nog aan vanwege de lofzang over de natuur. 


Onder het toeziend oog van Catharina van Alexandrië was het wederom een mooie brede belevenis over de Engelse koormuziek uit de 20e eeuw in Utrecht!



1 opmerking: