dinsdag 28 februari 2012

Borduurkaarten voor de kleuters

Terwijl wij bij de tentoonstelling waren, zagen wij ook borduurkaarten liggen. Deze waren volgens mijn zus gemaakt door kleuters. Ze waren al niet jong meer en erg leuk om te zien. 


Verder was er niet veel op handwerkgebied, terwijl dat wel deel uitmaakte van het onderwijs voor meisjes. Dit deed me denken aan mijn eigen handwerklessen. Wij kregen "nuttig handwerken" en de jongens kregen dan op dezelfde tijd "handenarbeid". Vaak werd dat oneerlijk gevonden, maar ik vond het handwerken wel leuk. Behalve het breien want we hadden ijzeren naalden met katoen en dat was, bij mij, plakkerig en heel strak. Ondanks dat alles is het handwerk gebleven, op allerlei terrein. Ik denk ook omdat mijn moeder ook altijd wel met iets bezig was. Laatst heb ik alle oude patronen gekregen van haar. Een feest van herkenning. 
Momenteel ben ik aan het handwerken in de keuken. Die wordt helemaal opgepimpt. Mag ook wel een keer weer, want het was behoorlijk uitgeleefd. Alles is eruit en schoongemaakt. De zolder is vandaag geverfd en morgen volgt de rest. Het wordt heel bijzonder en kleurrijk. Wel een heel ander gezicht. Waar ik in ieder geval blij om ben, is dat we ook iets anders op de vloer krijgen. Ik ben helemaal klaar met de gele tegeltjes waar ik al ruim 26 jaar tegenaan kijk. Dus na deze week heel anders. Arbeidsintensief, maar het resultaat zal er naar zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten