maandag 11 juni 2012

O, wat was het mooi

Ik ben vrijdag dus de hele dag heerlijk op pad geweest. Wel even 50 minuten sturen, maar dan ben je ook bij punt 1 belandt. Een hele rij voor de kerk, dus dat beloofde wel wat. Het was in het wonderschone plaatsje  "De Breede" met een heel mooi kerkje. 
Hier allemaal moois te zien. Het valt mij altijd weer op hoe verschillend alles is en hoeveel mogelijkheden er zijn. Keuze van stof, kleur én verwerking. Ik hou wel van 3d en dat zag ik nog niet zo heel veel. Dat wat ik zag heb ik wel op de kiek gezet. 
Ik vond deze vogels mooi vanwege het kleurgebruik en omdat het net echte vogels lijken. 

In mijn beleving weer vogels die uitkijken over het land met bijzonder gewas.  Prachtig kleurgebruik. 

Het ouderlijk vogelpaar dat uitkijkt hoe het jong vertrekt. Dit vond ik de mooiste quilt in deze kerk. 
Hierna ben ik naar Warffum gegaan en hier heb ik verder de dag doorgebracht. Wat een leuke kraampjes in de hal. Gezellige ontmoetingen, bijzondere verhalen. De barbies vond ik ook erg leuk. 
Mooi vanwege het kleurgebruik en vanwege de ronde vorm met spannende punten. Snoezige stofjes ook natuurlijk.  
Hier heb ik nog wat aanschafjes gedaan en veel inspiratie. Tussen de buien door was het gelukkig droog. In de Hervormde Kerk van Warffum het werk van Henk van Kooten. Ook mooi om te zien. 
Bijzonder omdat er zo veel vlinders op een hoop zijn.

In mijn beleving een Japanse kimono, erg prachtig. 

Vele artquilts hingen in museum het Hoogeland. Weer anders en weer schitterend. Ik vond wel dat ze dicht op elkaar hingen, maar ja dat kan natuurlijk ook niet anders als je zoveel quilts tentoonstelt.  
Mijn aankopen toon ik later nog wel eens, maar vandaag aandacht voor het geziene! 

2 opmerkingen:

  1. Ik zie dat jij ook enorm genoten hebt. Wat een tractatie zo'n quiltfestival. En je doet ook weer enorm veel inspiratie op,vind je niet?

    BeantwoordenVerwijderen