zondag 16 september 2012

Weekend alweer bijna voorbij

Zondagavond 16 september. Het weekend is alweer bijna passé, er volgt nog een avondje thuis. Voor het nieuwe project heb ik de spullen bij elkaar gezocht en daarmee kan nu gestart worden. Eerst waren er natuurlijk weer andere zaken die mijn aandacht nodig hadden. O.a. een prachtig boek van Santa Montefiore, Villa Magdalena. Dit staat weer garant voor een aantal uurtjes leesplezier!  

Ook was er een gigantische rommelmarkt bij de PKN kerk in Leek. Dit is altijd een hele mooie markt en omdat mijn DH hier acte de presence gaf op het keyboard, ben ik er twee keer geweest. Ik heb nog wat leuke kwartetten gekocht, maar verder niet veel bijzonders. Veel socializen en dat is ook heel gezellig. 

Ondertussen hebben we ook weer een nieuw muziekinstrument in huis. Een Johannus orgel! Mijn DH is vroeger begonnen op orgel en we konden deze goedkoop op de kop tikken. We hadden bedacht dat hij maar op de kamer moest op de 1e etage. Sinds kort heeft hij daar ook zijn studio. Deze paste er nog wel bij. Maar goed, hoe krijg je zo'n ding daarboven? Daar had mijn DH goed over nagedacht. Bij Bo-rent kun je een lift huren en dat was in dit geval heel handig. Het was gelukkig droog weer, dus dat was heel gemakkelijk zo door het raam. Naast pianomuziek van DD wordt ik nu ook verwend met orgelmuziek van DH. Zelf heb ik ook jaren orgelles gehad, misschien pak ik die draad ook wel weer op. De mogelijkheid is er. 
Ach, zo blijven we lekker bezig met van alles en nog wat. Eerst morgen de werkweek weer in en zien wat er weer allemaal op ons pad komt. In ieder geval vier van de vijf avonden weg. Dat is dan weer wat minder. Maar soms moet er ook eens goed gepraat worden. Dat is belangrijk. 
Maar tussen de bedrijven door weer lekker borduren en daar heb ik na wat weken niet geborduurd te hebben ook wel  zin in. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten