dinsdag 11 december 2012

Winter met winterkost

Als het winter wordt gaat het altijd kriebelen bij mij DH. Wat moet er dan gekookt worden? Juist ... SNERT! Een aantal keren per winter gaat dit gebeuren. Afgelopen weekend was de eerste keer. Ingrediƫnten worden gekocht en meestal 's avonds gaat dit gebrouwen worden. We waren bij de Kerstfair in Annen. Mijn DH ging daar het orkest dirigeren en ik ging mee ter opluistering. 't Was erg leuk, maar ook erg koud. Gelukkig is daar dan 's avonds weer de warme kachel om op te warmen en heerlijke geuren in huis vanwege de snert. Zo tegen elven is de soep dan gereed, maar om het helemaal goed te laten worden moet hij eigenlijk een nachtje staan. Als het dan goed is blijft de lepel er rechtop in staan. De foto is dan ook zondagmorgen genomen en het resultaat is prima. Mijn zwager kwam eten en het was heerlijk.
Ik kan dan natuurlijk niet achterblijven. Want ik maak ook regelmatig peertjes en ik had al wat in huis. Dus zo gedacht zo gedaan. Het resultaat is na een paar uur ook goed in te nemen. 
De winter gaat meteen goed van start. Al een aantal dagen sneeuw en vorst. Dat levert natuurlijk prachtige plaatjes op, helemaal nu de lichtjes in de boom zitten. 


Terwijl ik dit maak sneeuwt het ook alweer gigantisch. Prachtig toch? Ik vind het mooi in ieder geval. Mooie live kerstmuziek van DD op de achtergrond en de kerstborduurwerkjes bij de hand. Het huis weer in de kerstsfeer en het eerste kerstkaartje ontvangen uit Leeuwarden van de DS. Groeten uit Winterwonderland!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten