vrijdag 12 april 2013

Lammetjes en een bezoekje


Vanmorgen zijn we weer even op stap geweest. We, mijn zus die bij mij in het dorp woont, en ik. We gingen naar onze jongste zus. Zij woont in Visvliet en woont in een kleine boerderij. Ze houden als hobby schapen. Nu was het natuurlijk lammertijd en de loods was vol met het jonge spul. Prachtig om te zien natuurlijk. Naast witte, hebben ze ook enkele zwarte lammetjes. Leuk om te zien. Gemiddeld hebben ze 2,6 lammetje per schaap, dus een goed schapenjaar. Meestal zijn ze rond deze tijd al buiten, maar omdat het zo lang zo koud was, was dat niet zo handig. Wellicht morgen of zondag. Dat is ook altijd een prachtig gezicht de lammetjes in de wei. 
Heel gezellig zijn we daar geweest. Vorige week waren we bij mijn oudste zus. Ook heel gezellig. Dat zijn zo van die kleine tochtjes die je gemakkelijk kunt maken. Ben je er ook even uit en heb je even een ander beeld voor ogen. Alle benodigdheden die noodzakelijk zijn gaan mee want het is toch eigen. Als we dan weer thuis zijn ben ik wel bekaf, maar het gaat om het idee. Heerlijk om er even tussenuit te zijn.
Voor mijn zus die 32 jaar getrouwd was, had ik nog een klein projectje op touw gezet. Het patroontje had ik ergens vandaan en na wat materiaal te hebben verzameld en wat borduuruurtjes, heb je dan een mooi felicitatiekaartje. Binnenkort begin ik met de tulpenkinderen, een patroon van een alfabet met tulpen erin verwerkt. Wordt ook wel heel mooi denk ik. Maar ik moet de start nog even maken. Misschien morgen of zondag. Alle materialen heb ik al wel verzameld, dus als ik wil kan ik zo los. Nog maar even zien.
Ook heb ik al weer wat kleine taakjes in de huishouding. Zo langzamerhand kan ik wel iets doen met één kruk. Is ook weer wat ontlastend voor de huisgenoten. Je wordt steeds handiger met alles wat je doet.  Het gaat de goede kant op.
Fijn weekend allemaal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten