woensdag 3 april 2013

Lezen en lezen


Zo tussen de bedrijven door heb ik natuurlijk ook veel tijd voor lezen, één van mijn andere grote liefhebberijen. Wij lezen twee dagbladen en die worden bij het ontbijt van a tot z gelezen. Ik ben zo dus op de hoogte van alle actualiteiten. De heropening van het Rijksmuseum komt alle dagen aan bod. Over een kleine twee weken is het zover. Elke dag is er een voorwerp dat beschreven wordt door een conservator. Leuk. Het lijkt mij prachtig om daar t.z.t. een kijkje te gaan nemen.
Maar dat lezen krijgt natuurlijk een vervolg. Voor de operatie was ik regelmatig bij de bibliotheek om diverse boeken uit te zoeken. Zo staan er diverse boeken klaar. Ook mijn zus voorziet mij regelmatig van leesvoer. Deze keer had ze een intrigerende oorlogsroman van Jenna Blum. De titel van het boek is “Het familieportret”. 
Het verhaal gaat over Trudy, die lector is aan een Amerikaanse universiteit. D.m.v. een studie naar en interviews met Duitse en Joodse overlevenden probeert ze achter haar afkomst te komen. De tweede verhaallijn gaat over haar moeder [overlevende en destijds woonachtig in Weimar] die haar levensverhaal beschrijft. Uiteindelijk wordt natuurlijk alles duidelijk. Maar je krijgt een goed beeld hoe levens met elkaar verweven zijn en hoe ervaringen uit het verleden een rol spelen in het heden.
Straks komt de fysiotherapeut en vanmiddag ga ik naar het ziekenhuis en worden de hechtingen verwijderd. Zo vliegen de dagen voorbij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten