donderdag 9 mei 2013

Goed bezig, labels zijn af, mooi boek en leuke notaristuun

Gisteren ben ik voor controle naar het ziekenhuis geweest. De chirurg was meer dan tevreden. De gemaakte foto van de heup zag er net zo uit als net na de operatie. Het heupbeen zit mooi in de kom en dat is goed. Rustig verder gaan met revalideren en goed luisteren naar het lichaam. Nou, dat geeft zelf wel aan hoe de vlag erbij hangt. Maar het gaat heel goed, dus geen klagen. Zo langzamerhand leer ik weer lopen zonder krukken. Ook mag ik weer autorijden. Helaas nog niet op de fiets. Alle goede dingen komen langzaam! 
De labels heb ik af. Eerst zou ik de hoekjes er niet afknippen, maar mijn DH meldde mij dat het dan niet echt op een label zou lijken en dat vond ik ook. Dus heb ik de hoekjes er af geknipt en toen moesten de gaatjes er nog in. Ik vertrouwde mij daar niet in, dus dat heeft mijn DH even voor mij gedaan. Helemaal goed. 
De afgelopen tijd heb ik een schitterend boek gelezen. "Het vlindereiland" van Corina Bomann. Als de tante van de hoofdrolspeelster overlijdt, buigt ze zich over een bijzondere nalatenschap. Een lang bewaard familiegeheim wordt langzamerhand ontsluierd en heeft te maken met zaken die in Sri Lanka gebeurd zijn. Een boek met veel drama, romantiek en liefde. Heerlijk om te lezen. Een aanrader om te lezen.   
Afgelopen zondag 5 mei wilden we wel even op pad. Ja, waar ga je dan heen? In het DvhN stond dat er open dag was in de Notaristuun in Eenrum. Dat leek ons leuk om te zien. Dus dat hebben we gedaan. In 1968 heeft de toenmalige notaris een braakliggend stuk terrein langzamerhand beplant en bepoot. Rondom bomen ter bescherming en daarbinnen allerlei soorten rhododendrons.



Een leuke tuin, met live muziek en een theehuis. Net geschikt om even rond te wandelen en te rusten. Een mooi uitje op een prachtige dag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten