donderdag 2 mei 2013

Tulpen uit Leek

Ja, het is alweer even geleden dat ik er was. Ik had niet zoveel te melden. Veel bezig met de revalidatie. In huis loop ik met één kruk en buitenshuis nog met twee. Maar ik mag al proberen te lopen zonder krukken. Dat gaat echter nog niet zo flitsend, maar het begin is er. Inmiddels zijn we zes weken na dato en als het dan zo gaat mag je blij zijn. Volgende week woensdag ga ik voor algehele controle naar het ziekenhuis. Ik denk dat de chirurg wel tevreden is. Enfin, afwachten. 
Nu schreef ik de vorige keer over de tulpenlap. Ik was ook al dapper begonnen, maar nu blijkt dat mijn lap te klein is. Ik heb exact de afmeting aangehouden, maar het is toch te klein. Gelukkig is het borduurtje niet weg, maar ik ben eerst maar even gestopt totdat ik een grotere lap heb. Jammer maar helaas. 
Ondertussen heb ik al weer wat anders gedaan. Ik kreeg een leuke ingeving en het borduren is al klaar. Gele en rode tulpen uit Leek. Nu de verdere verwerking nog. Ik weet nog niet helemaal hoe het wordt, maar als het goed is wordt het leuk. Wordt vervolgd. 
Koninginnedag vond ik natuurlijk een prachtige historische dag. De hele dag mooie beelden op de tv, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Het meeste heb ik wel gezien. Tussendoor zijn we nog even over de rommelmarkt gelopen. Meer voor de gezelligheid als voor de goederen, want het meeste was speelgoed en aanverwante zaken. Stukje lopen en zo nu en dan even praten met bekenden. 
Ondertussen zitten we midden in de meivakantie. De hele familie in en rond het huis. De boot is weer opgehaald en de tuin wordt opgeknapt. En ik stond er bij en ik keek er naar. Rare gewaarwording. Ach, er blijven nog genoeg kleine huishoudelijke taakjes die ik zo langzamerhand weer op mij neem. 
Omdat ik nog steeds 's avonds hele koude voeten heb, slaap ik met twee kruiken. De ene ging stuk en lekte natuurlijk in bed. Het hele bed nat. Ik heb gelijk de kruik maar weggegooid. Vanmiddag vroeg ik mijn DH of hij een nieuwe wilde halen. Dit heeft hij gedaan, maar ik werd tevens verwend met een prachtig kado.
Hij gaf mij rode Hot Sox. Dit zijn sloffen gevuld met tarwekorrels die je warm maakt in de magnetron. Ik ga het natuurlijk gelijk proberen vanavond. Lijkt mij heerlijk aan mijn koude voeten. Wat een mooi en lief geschenk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten