zondag 19 mei 2013

Pinksteren 2013

Zondag eerste Pinksterdag 2013. Mijn DH is naar Haarlem vertrokken voor orgelopnames. Twee nachten wordt vierhandig orgel opgenomen van de gebroeders de Jong. In de serie Bach Cantates vierhandig wordt dit de 6e cd. Mijn DD is afgelopen vrijdag vertrokken naar de Marnerwaard voor het Noorderlijk Pinksterkamp met scouting. Die vermaakt zich daar wel met de vele scoutinggroepen die daar zijn. Morgenavond komt ze uitgeput weer terug. Gelukkig hebben ze tot nu toe erg goed weer. Mijn DS en ik zitten hier aan de tafel. Hij is bezig met de hogere wiskunde, ten einde zijn propedeuse te kunnen halen. Ik houd me bezig met opruimen, oefeningen doen, borduren en bloggen. Allemaal heel geschikte zaken voor deze dag. Gisteren was nl. erg druk met boodschappen doen en de was halen. Ik kan alles zelf weer doen, behalve de zware wasmanden naar de waslijn tillen en de boodschappenkratten tillen. Gelukkig heb ik daar mijn mantelzorgers voor. Dus vandaag maar even rustigjes aan. 
Het borduren gaat erg naar de zin. Aanvankelijk was ik begonnen op stramien van 13 draden per cm. Het meisjes was bijna af toen ik al constateerd dat de afmeting van de lap te klein was. Je kunt dan maar het beste rigoreus zijn en gewoon opnieuw gaan beginnen. De beide mannen hadden voor mij nieuw stramien gehaald. 12 draden per cm. Het liefst had ik 11 draden per cm gehad, maar achteraf ben ik blij dat ik toch dit heb. Mooi wordt het. Zo gemakkelijk, je pakt het en je legt het weer weg. Ondertussen ben ik nu een week onderweg en heb ik al zo'n gedeelte geborduurd. Mooi resultaat.
Zo nu en dan komt poes doornat binnen. Meestal drogen we haar af met de handdoek.Zo ook afgelopen week. Omdat DS nu thuis is, gaat ze veel met de poes om. Hij droogt haar dan en legt voor de grap de handdoek als een soort zadel over haar rug. Soms hebben we dan de mogelijkheid om even een foto te maken van onze snoezepoes. Ze blijft ook gewoon rondlopen met de handdoek over haar heen. Net zo lang tot ze er flauw van is natuurlijk. 
Ook heb ik al weer getoeterd. Het instrument heeft DS gangbaar gemaakt en dan maar weer blazen. Het ging al weer erg naar de zin. En dat na 8 weken niet geblazen te hebben. Voorlopig vermaak ik me nog steeds. Gelukkig gaat de revalidatie ook heel goed en dat scheelt natuurlijk. En het meest opmerkelijke feit: GEEN PIJN MEER! En dat is natuurlijk  de grootste winst. Fantastisch. 

1 opmerking:

  1. Wat een mooi borduurlapje zeg! Fijn dat het alweer zoveel beter met je gaat.

    BeantwoordenVerwijderen