zaterdag 12 oktober 2013

Heerlijk lezen in herfstige tijden en kantborduren

Van Irene van http://ireneinhetatelier.blogspot.nl/ kreeg ik wat tips n.a.v. mijn publicatie over Sante Montefiore. Zij tipte mij over een schrijfster, Victoria Hislop. Achteraf had ik al een boek van haar gelezen, maar dat wist ik pas toen ik de drie boeken die ik vond op de bibliotheeksite reserveerde. Ze waren er al snel en toen begon het heerlijke lezen. 
Ik begon met " Het eiland", het boek dat ik achteraf dus al gelezen had. Maar het was niet erg om het nogmaals te lezen, want het verhaal boeit van begin tot eind. 

Het tweede boek " Plaza Granada" was ook zeer lezenswaardig, alhoewel ik door de rode draad, de Spaanse burgeroorlog, het verhaal wel heel gewelddadig vond. Maar nu heb ik wel een beter inzicht in de Spaanse geschiedenis, want je leest daar niet zo vaak iets over. Ondertussen zit ik al middenin het derde boek "Het kleine paradijs". 
Verrukkelijk om tot je te nemen. De beschrijving van de Griekse stad spreekt ook weer tot de verbeelding, evenals het verhaal. Zeer wel aan te bevelen. Irene, bedankt voor de leestip!
Ik kreeg een adreswijziging en dan ga ik meestal een kaart maken. Ik heb deze nog niet verstuurd, maar ik ben erg enthousiast over een nieuwe wijze van borduren. De boeken die ik gebruikte zijn van mijzelf en ze hebben de volgende titels;
* Borduren in kruissteek van Jan Eaton - meer dan 1000 patronen in kleur
* Cross stitch letters bible van Val'erie Lejeune - 844 alphabets en suites de chiffres
* Spitzen traume van UB design Ulrike Blotzheim
Over dit laatste boek ben ik nu zo enthousiast want hierin staan patronen waarin het lijkt alsof er kant in is verwerkt. Dit boek heb ik nog niet zo lang en ik was benieuwd naar het resultaat. 
Het betreft hier een klein borduurstukje, maar ik vind het toch prachtig. Dit ga ik zeker vaker gebruiken. Op de foto slechts een klein stukje omdat ik de kaart nog niet verzonden heb. Maar het geeft duidelijk het kantpatroontje weer, alhoewel ik wel twee draden gebruikt heb. Als ik het kantmotief met 1 draadje borduur, zal het effect waarschijnlijk nog mooier zijn. Wordt vervolgd in ieder geval. 

2 opmerkingen:

  1. Leuk he zo'n blog, krijg je allemaal tips.
    Heb je mijnn creatieve boek al eens geleend? Van eline pellinckhof (geloof dat de achternaam zo is)
    Ben benieuwd naar je kaart.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enig om te lezen, dat mijn tip over deze schrijfster in de smaak valt. Ik vond het boek over de Spaanse burgeroorlog ook heftig! Het creatieve boek is zeker een boek van Eline Pellinkhof? Die zijn ook zo de moeite waard! Ik heb ze zelfs voor de bibliotheekcollectie aanbevolen. Ze worden vaak geleend.

    BeantwoordenVerwijderen