dinsdag 8 oktober 2013

Kussen en bacon and egg pie

In het muzikale weekend vond ik op zondagmiddag tijd om het eerste kussen te maken met de vier letters. Eerst hadden we in Winschoten het optreden van de Biggle Baggle Big Band op zaterdagmiddag. Het was buiten dus dat was informeel. Ze speelden een leuk repertoire met veel afwisseling, aangenaam om naar te luisteren. Een van mijn favoriete Big Band nummers is " Birdland" en dat hebben ze gespeeld. Erg mooi. 
Op zondag speelden we in de kerkdienst. Het was vroeg om negen uur in de kerk te zijn, maar het spelen was goed. Het werd ook erg gewaardeerd door de mensen en dat is altijd mooi. 
Zondagmiddag had ik voor mezelf en toen heb ik de spullen klaargezet voor de naaierei. Ik wist precies hoe ik het wilde doen dus dan weet je hoe je aan de slag moet en dat is heel handig. Binnen een paar uur heb je dan het beoogde resultaat. Ik, en mijn huisgenoten met mij, vinden het resultaat leuk. Het idee voor een tweede kussen is al in de maak. Ik keek regelmatig naar "Mijn huis is het mooist" en daar zag ik een prachtig kussen. Geheel geschikt voor mijn kussenproject. Wanneer ik daarmee aan de slag ga, moet ik nog zien. Wellicht vrijdag of zaterdag. Enfin, komt tijd komt raad. 
Voor bewezen diensten bij de muziekvereniging heb ik een tijdelijk abonnement gekregen op Seasons. Een leuk blad om te lezen. Nu staan hier ook vaak recepten in. Deze keer van een "bacon and egg pie". Dit leek me nu eens een lekker gerecht voor op de zondag. Op zaterdag heb ik alle ingredienten gekocht en op zondagavond heb ik de pie gemaakt. Het resultaat was prima. We hebben met z'n vieren de hele pie opgegeten ten minste. Met als vooraf een heerlijke Chinese kippensoep. Ook erg lekker. 
Ach zo ben je lekker bezig met van alles en nog wat. Het houd je van de straat zeg ik altijd. Over straat gesproken, ze leggen hier momenteel glasvezel aan. Een lawaai van jewelste en de hele straat op de kop. Ach, het moet altijd eerst minder worden voordat het beter wordt. 
Van mijn nicht Rensina http://theezakjes-rensina.blogspot.nl/  kreeg ik de Liebster Award. Nu vind ik dat natuurlijk erg leuk om te krijgen. Ik zal haar persoonlijk de antwoorden die ze mij stelde mailen. Ik ga dit zelf niet uitdelen, omdat ik hierbij het gevoel van de vroegere kettingbrieven krijg. Maar ik wil haar blog wel aanbevelen om eens te lezen. Ze maakt erg leuke dingen en spaart theezakjes. 

2 opmerkingen:

  1. Wat is je kussen mooi geworden Gonda! Ben benieuwd naar je volgende.
    Lief dat je mij linkt en wacht de antwoorden rustig af :)
    Groetjes Rensina

    BeantwoordenVerwijderen