zondag 6 april 2014

Eieren, tulpen, borduren en naar Leeuwarden

Gisteren kreeg ik de geest. Verandering van inrichting vond ik wenselijk. Eerst alles een poetsbeurt gegeven en daarna de boel veranderen. De bank en de twee stoelen zijn omgewisseld, maar de grootste verandering is de grote tafel. Deze heb ik een kwartslag gedraaid en twee stoelen zijn naar boven getransporteerd. Heel anders, maar ook heel praktisch en daar gaat het om. Alleen moet de lamp nu ook nog een kwartslag gedraaid worden en dat is nog even een karwei. 
Het frame van het bloemschikken heb ik nu thuis gebruikt met gele tulpen. Het resultaat is ook erg mooi vind ik. 
Ik was met een ei aan het borduren voor achter een lijstje, maar het werd zodanig van formaat dat het ook prima op een houtje past. Ook mooi. 
Tijdens het eten van overheerlijke nasi bespraken we wat we gingen doen. We zijn naar Leeuwarden naar de DS geweest. Gezellig even bijgepraat en een kopje thee/koffie gedronken. Hij heeft twee tentamenweken voor de boeg en wil dan liever in Leeuwarden blijven waar het rustig is. Bovendien is hij dan niet veel tijd kwijt met reizen. Nu zijn we dan weer thuis [17:29 u.] en zit ik op mijn nieuwe plekje thuis te typen. Straks ga ik weer iets borduren voor mijn jarige collega. Ach en zo zijn we lekker bezig. 

Ondertussen wennen aan de nieuwe inrichting en genieten van de eieren en aanverwante artikelen. 
Onze dochter is in Rotterdam. Met het koor zingt ze daar de Mattheüs Passion van Bach.
Gisteren, eergisteren, de dag daarvoor én de dag daarvoor ook al. Heel druk dus.Vandaag is de laatste uitvoering en gaan we over naar het gewone patroon. Eind mei, begin juni gaat ze auditie doen bij het conservatorium in Groningen en Utrecht. Spannend............ 


1 opmerking:

  1. Hallo Gonda, Leuk die eieren aan het rekje. Ik hoop dat je dochter wordt aangenomen.Bij een van de twee. Groetjes Tony

    BeantwoordenVerwijderen