dinsdag 22 april 2014

Passion, Pasen, Geocaching en randjes

En zo is Pasen dan ook in een keer weer voorbij. Veel gezien, gedaan en meegemaakt. Eerst was er donderdag The Passion, indrukwekkend én natuurlijk, er gaat niets boven Groningen. Vrijdag was er een mooie paasdienst in Midwolde. Zaterdag gezellig bezoek gehad en zondag was het dan eerste Paasdag. 
Iemand had mij getipt over "geochacing". Aan de hand van coördinaten maak je ergens een wandeling. Tijdens deze activiteit krijg je aanwijzingen en vragen. Aan de hand van deze aanwijzingen kun je de coördinaten berekenen van het volgende punt. Je kunt het doen met een telefoon of met een kompas. Wij hadden de telefoon in aanslag. We liepen rond de Piccardtplas in de buurt van Groningen. Erg leuk om te doen als je weer eens op een andere manier wilt wandelen. Het was een tocht van 5 km, dus dat was wel pittig. Maar met z'n vieren was het erg gezellig en leuk om te doen. Bovendien was het supermooi weer en dat is altijd mooi meegenomen als je wandelt. Als je dan op het eindpunt komt zoek je een soortement container, een cache, en hierin zit dan een beschrijving en een schriftje waar je iets in kunt schrijven. De oudste opmerking dateerde van november 2011. Grappig toch en bovendien voor je gevoel een beloning na zo'n lange wandeling. Een aanrader om te doen. 
Het randjesproject heb ik gekiekt t/m maart. Ik bedacht er weer een bloemenrand bij en ik vond het ook wel leuk om de vier jaargetijden toe te voegen. Het is een jaarproject en dat vind ik dan wel mooi om erbij te maken. Doordat ik het zo klein borduur wordt het niet zo'n lange rol, maar wie het kleine niet eert... Ik vind het mooi worden. Leuk project zo. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten