dinsdag 6 mei 2014

Bankjes spik en span, randjes tot en met april

Zo half april, begin mei, is het altijd tijd om de boot op te halen uit de winterstalling en gereed te maken voor de tewaterlating. De onderkant moet in de verf en het hout wordt meestal ook gelakt. Afgelopen zaterdag hebben we de boot gehaald en inkopen gedaan voor de ververij. DH had ook vakantie en had zich voorgesteld om het bankje [voorheen paars] te gaan beitsen. De paarse laag had zich niet goed gehecht en liet los. Dus bij het inkopen doen hebben we ook beits gekocht. Terwijl onze kinderen met de boot bezig waren ging hij het bankje schuren, schuren en schuren. Toen  hij tevreden was heeft hij het gebeitst; een mooie groene kleur. 
 
Vorig jaar hadden wij van onze achterbuurman Alex een blankhouten bankje gekregen. Deze zag er ook niet al te best meer uit en onze zoon heeft hem gelijk ook meegenomen met het schuren en lakken. Gisteravond was alles spik en span en nu hebben we weer goed in de lak en beits zittende bankjes. 
Mijn DH is zo enthousiast over het bankje dat hij het voornemen heeft om ook de tuinset onderhanden te gaan nemen. Lijkt mij wel een strak plan. Ook de boot ligt weer in het water en er kan weer gezeild worden. Een productief weekend achter de rug.  
Ondertussen heb ik de randjes van april geplaatst op mijn lapje. Zo'n maand vliegt voorbij. Voor je het weet is het weer tijd voor een bloemenrand. Echt snoezig is het geworden. Terwijl ik dit noteer vliegen de vogels heen en weer. We denken dat de jonkies geboren zijn. Heel zacht gesjilp klink als we onder het hokje staan. Wat is de natuur toch geweldig mooi. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten