donderdag 1 mei 2014

Bourtange, geocache, iemand jarig en de familiekrant

Mijn DH en ik hebben allebei vakantie en dat is relaxed. We doen wat zakelijke dingetjes, maar over het algemeen hebben we lekker vrij. Dan doe je dingen die je normaal niet doet. Zo zijn we afgelopen maandag naar Bourtange geweest. Het was daar goed toeven en we hebben heerlijk rondgewandeld. We dachten dat het wel druk zou zijn i.v.m. de meivakantie, maar niets was minder waar. Rustig was het daar en bovendien scheen de zon heerlijk dus geen wanklank werd gehoord. 



Ook houden we ons steeds bezig met geocaching. Wandelen m.b.v. coördinaten. Dinsdag in Groningen, dit was een toeristische en woensdag één in en rond Nienoord in Leek. Het leuke van dit wandelen is dat je van tevoren weet hoever je loopt en dat je aan het eind de cache vindt. 
Deze bevindt zich altijd op verschillende plaatsen en we hebben ze tot nu toe alle gevonden. Boeiend en erg leuk. We lopen meestal een route van rond de 4 km. Halverwege hebben we dan even een stop en zodoende zijn we meestal anderhalf uur op pad. 
Vandaag was er een goede bekende jarig en die heb ik nog even een mooie kaart gestuurd. De borduurwerkjes had ik vorig jaar al gemaakt, evenals het in elkaar zetten. Ik hoefde het alleen nog maar op een kaart te maken en dat was zo gepiept. Het scheelt dat je dan iets op voorraad hebt. Ik blijf het leuk vinden. 
Na het wandelen en kijken heb ik dan tijd voor het in elkaar zetten van de familiekrant. Dat is ook ontzettend leuk werk. Wel veel, maar heel mooi. Ik licht alvast een tipje van de sluier op, want het heeft ook met mijn geheime project te maken. Heel binnenkort bericht ik hierover. In ieder geval laat ik hier de titel zien in weer een mooi lettertype; dat is "Blomster". 
De naamgeving verraad al hoe het lettertype eruitziet. Verder gevuld met allerlei verhalen, krantenknipsels en familieberichten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten