woensdag 14 mei 2014

Twee vogeltjes en geheim project onthuld!

Eindelijk is het dan zover, ik kan het geheime project onthullen! Maar eerst laat ik nog even zien wat ik maakte voor twee mensen die elkaar gevonden hebben. Ze vierden hun verjaardag en houden van vogels. Leek me wel toepasselijk. 
Met het familieboekje kan ik het geheime project onthullen. Mijn zus is dit jaar 40 jaar verpleegkundige en dat moest worden gevierd. Op het web vond ik een mooie afbeelding van een verpleegster. Zoonlief zette dat over op een kruissteekpatroon en hierna kon ik beginnen. Eén draadje over één draadje. Wat een monnikenwerk. Maar het resultaat is verbluffend mooi, al zeg ik het zelf. Op 12 mei, mijn verjaardag ook nog, was het zover. Dit is de internationale dag van de zorg en ik vond het leuk om het borduurwerk dan aan haar te geven. Ik heb het laten inlijsten en heb het mooi ingepakt. Op de voorkant van het familieboekje heb ik de foto gezet en binnenin allerlei verhalen over de verpleging en over mijn zus. Ik had nl. mijn broers en zussen gevraagd om herinneringen te noteren over vroeger. Over de tijd dat mijn zus in opleiding ging en dat zij overal ging werken. Dit leverde een mooi stukje familiegeschiedenis op. Prachtig om te lezen. Met mijn zwager had ik foto's gescand uit haar album. En mijn zussen en ik hadden ook nog wat leuke foto's van vroeger. Prachtig ook was haar verbazing over de verrassing. Leuk en bijzonder om te doen. 
Ondertussen was ik ook die dag jarig en werd verrast met bezoek, telefoontjes, post en leuke presentjes. Ik was vrij van de bso en had de hele dag de dag aan mijzelf. Gezellig. 
Vandaag heb ik ook vrij en ik zit heerlijk veel te lezen in een boek van Liz Fenwick, "Een affaire in Cornwall". Ik denk dat ik mijn top 20 maar verander in een top 30. Weer een aanrader als je nog eens iets moois wilt lezen. 
Spannende tijden breken aan op 30 mei. Dan doet onze dochter auditie in Utrecht voor klassiek zang. Spannende tijden... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten