dinsdag 3 juni 2014

Lekker lezen, kersthartjes en bermbloemen

In de krant werd ik geattendeerd op een boek van Santa Montefiore genaamd: "De dochter van de imker". Zodra ik iets zie wat ik nog niet gelezen heb, ga ik het reserveren bij de bibliotheek. Het boek was er al snel en het stond weer garant voor een aantal uren leesplezier. Het is in 2014 gepubliceerd, dus nog vrij recent. 
Het patroon van de hartjes heb ik ook uitgevoerd met kerstgaren zoals ik dat noem. Hetzelfde garen dat ik gebruikte voor de kerstkaarten van 2013. Nu dus voor de hartjes en nu het af is noem ik het ook kersthartjes. Het blijft leuk werken op deze manier. 
Er woont familie van ons in Drachten en regelmatig zien we elkaar. Terwijl mijn familie voor de auditie in Utrecht bivakkeerde was ik alleen thuis. Op donderdagavond ging ik naar Drachten. Als je zo in Drachten langs de weg rijdt word je opgevrolijkt door de bermbloemen die daar zijn. Boeren heb ook een rand langs de akkers met weidebloemen, maar nu dus ook in de berm langs de weg. Schitterend om te zien. 
Vrijdag ben ik naar Leeuwarden geweest naar mijn DS. Ik had mijn fiets meegenomen zodat we wat verder weg kwamen in de stad. We bezochten daar een gigantische kringloopwinkel en de wekelijkse markt. Gezellig dat het was! 
Rond kwart over drie zouden we vader en dochter weer ophalen bij het station in Groningen. Echter er was bij Hoogkerk een ongeluk gebeurd en op het Julianaplein in Groningen wilden de brugbomen niet meer omhoog. Een behoorlijke vertraging was het gevolg. Uiteindelijk konden we hen om kwart voor vier oppikken en toen begon het wachten op de uitslag van de auditie. Pas om 9 uur 's avonds ontvingen we bericht; toegelaten tot de vooropleiding. Een mooie prestatie en ook goed voor de zangontwikkeling. Maar het was wel ontzettend spannend, vooral als je zo lang moet wachten.   

1 opmerking:

  1. Wat supergoed van Hester!
    En je hebt er een leuk uitje van gemaakt samen met Jasper.
    Lieve groet, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen