woensdag 11 juni 2014

Reizen naar Den Haag en terug

Na een rustig Pinksterweekend hadden mijn DD en ik een leuke dag gisteren. Ons nichtje had haar bachelor examen in Den Haag. Zij speelt hobo en gisteren was de eindpresentatie. Wij hadden allebei wel zin om dit mee te maken en om half elf vertrokken we met het openbaar vervoer richting Den Haag. Je bent nogal even onderweg, dus een tas met proviand, een mooi boek en een handwerkje mee. Het reizen in de trein is prettig. Je hebt alle ruimte, een tafeltje en rust. De machinist brengt je waar je wezen moet. Je moet wel in de goede trein stappen natuurlijk. Maar alles ging voorspoedig en ondertussen heb je dan tijd voor diverse zaken. 
Ik was al halverwege het boek "Eilandpost" van Mary Ann Shaffer. Een bijzonder boek in briefvorm geschreven. Een leuk boek om te lezen. Ook weer een aanrader. Het verhaal gaat over een schrijfster die via via terecht komt op het eiland Guernsey. Zij schrijft brieven over eilanders die in een bijzondere leeskring deelnemen. Het verhaal speelt zich af net een jaar na de 2e Wereldoorlog. Uiteindelijk komt je te weten hoe ze op het eiland de oorlog zijn doorgekomen. Alles vanuit een verschillend perspectief. 
Het boek heb ik dus uitgelezen in de trein. Omdat steeds lezen ook vervelend is voor je medepassagier had ik ook een haakwerkje meegenomen. Een tijd geleden was ik er ook al eens mee bezig, alleen toen was het garen mij te dun en heb ik het niet doorgezet. 


Ik vond nu iets dikker garen en heb dit met succes verder uitgeprobeerd en gehaakt. Uiteindelijk heb ik er vier gehaakt en nu twee in elkaar gezet. Ik denk dat ik er 10 ga maken en die op een hart ga zetten. Maar ik denk erover om nog een andere kleur garen te gaan gebruiken. Enfin, komt tijd komt raad. 
Tussendoor hebben we natuurlijk nog het examen meegemaakt. Als je zo in Den Haag arriveert zie je gebouwen met bekende namen. Zoals de Koninklijke Bibliotheek, het Nationale Archief, het gebouw van PostNL en de winkel van Gispen. Leuk om te zien. Ons nichtje had een boeiend programma met andere strijkers, piano of clavecimbel en een fluitiste. Ze vond het heel spannend, maar heeft het fantastisch gedaan. Ze is geslaagd met een 8,5 en heeft toegang gekregen tot de master. Geweldig in een woord. 
Op terugreis gingen we in Utrecht uit de trein. Hier hebben we bij een pizzeria aan de gracht een heerlijke pizza [dochterlief] en calzone [ikzelf] gegeten. Eerst regende het behoorlijk, maar al snel knapte het weer op, zodat we weer onder het zonnetje richting trein liepen. Rond half tien waren we moe maar voldaan weer thuis. Een leuke dag hebben we gehad. Nu weer over tot de orde van de dag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten