zondag 21 september 2014

Naaien en verhuizen

Op de banken heb ik een aantal kussens. Twee zijn er zelfgemaakt en eentje gekocht. Zo nu en dan moeten de kussens eens gewassen worden en zo ook de afgelopen zomer. Ik heb dit wel eens vaker gedaan met goed resultaat. Blijkbaar heb ik toch iets fout gedaan want het gekochte kussen wilde wel gewassen worden, maar nadien kwam er een penetrante geur vanaf. Ik heb nog eens gewassen maar het onheil was geschied. Op een gegeven moment gooi je de binnenkussen dan weg, want er valt geen eer meer aan te behalen. Dus maar twee kussens op de bank. Echter manlief miste zijn kussen toch en zodoende besloot ik om een nieuwe binnenkussen te gaan naaien. Vulsel gekocht bij Jan Sikkes en een stofje gezocht in de voorraadkamer. Ik had nog wel een reststof dat groot genoeg was voor een binnenkussen.  
Vorige week haalde ik de naaimachine tevoorschijn en na een anderhalf uur heb je dan weer een mooie binnenkussen. Op maat gemaakt dus het paste precies. Het kussen ligt weer te pronken op de bank, tot groot geluk van mijn DH. 
Afgelopen vrijdag en zaterdag stonden in het teken van de grote verhuizing. Dochterlief vertrok naar Utrecht. Na anderhalve week zoeken heeft ze tot haar grote geluk een kamer gevonden in Utrecht. Een hoogslaper gekocht, een bank op de kop getikt en een kledingkast gevonden. De fiets moest mee en allerlei kleding en andere spullen. Een hele logistieke operatie, want alles moet wel mee en e.e.a. kwam wel van verschillende locaties. Gelukkig is het allemaal gelukt en beschikt DD nu over een compleet ingerichte kamer in Utrecht. Voor ons allemaal wennen. Maar het gaat om haar welzijn en nu kan ze zich richten op de studie. Het zal stil worden in huis. 


Vanmorgen had onze poes Minoes alle ruimte op de bank. Natuurlijk moet dat even op de foto. Is ze niet skattig? 

1 opmerking:

  1. Oei, Gonda, jullie nest wordt ook leeg. Wennen voor iedereen, maar een feestje als de kinderen weer eens thuis zijn hoor! Groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen