woensdag 17 september 2014

Naar de quilttentoonstelling in Tolbert

Afgelopen weekend was er van alles te doen overal. Er was o.a. bij de Cazemierboerderij in Tolbert een quilttentoonstelling. Een aantal dames uit een quiltgroep had ze gemaakt. Ik schreef al eens eerder dat als er zoiets in de buurt is, ik er vooral heen ga te kijken. Het was prachtig weer dus tevens een leuk fietstochtje. 
De boerderij is onlangs geheel gerestaureerd en ziet er weer spik en span uit. En als dit dan gecombineerd wordt met een leuke expositie dan is dat mooi om te zien. 
Op het grasveld stonden al twee linnenrekken met daarop quilts gedrapeerd. Dit doet mij dan gelijk denken aan mijn jeugd. Mijn moeder had ook zo'n apparaat dat vooral bij de voorjaarsschoonmaak gebruikt werd. Wij hebben er als kinderen ook vaak mee gespeeld. Een laken werd er dan over gedrapeerd en tussen en op de latten lagen dan planken waarop spulletjes stonden uitgestald. Wij hadden dan een prachtig huisje waar we in speelden. Maar hier lagen dus mooie quilts op die heen en weer wapperden door de wind. 
Binnengekomen waren nog meer linnenrekken met quilts. Heel divers en leuk om te zien. Ik vind vooral de quilts mooi waarin vouwpatchwork in is verwerkt. 
Ook waren er kerstquilts in mooie rood en groentinten. 
In het voorhuis lagen in de bedsteden ook quilts en er waren kussens, wandkleden, tafelkleden, leuk geïntegreerd in de inrichting in grootmoeders stijl. 
Het was leuk om te zien en knap gemaakt. Je raakt wel weer geïnspireerd door e.e.a. Onlangs vond ik houten handvaten weer die mijn vader eens maakte. Jaren heb ik er een tas van gehad, totdat de stof hieraan versleten was. Het lijkt mij leuk om er weer een tas aan te maken. Te zijner tijd uiteraard! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten