dinsdag 14 oktober 2014

Activiteitendag, knopen borduren en nieuw projectje

Afgelopen zaterdag ging dus niet naar de activiteitenbeurs, maar naar de activiteitendag van de vereniging Merkwaardig. We reden met drie dames in één auto en waren rond tien uur in Nijkerk. Een grote locatie met overwegend dames, bordurende en belangstellende dames. Bij de entree kreeg je direct al een borduurprojectje mee. Hierover zal ik berichten wanneer ik het af heb. 
Nadat ik mij gemeld had kon ik al vrij snel naar de workshop waarvoor ik me had opgegeven. Dit was "knopen borduren". Met een aantal dames, afkomstig uit allerlei windrichtingen, in een zaal ging ik dus knopen maken. Erg leuk en inspirerend om te doen. We kregen een duidelijke uitleg en gingen al snel aan de slag. De knoop is niet afgekomen tijdens de geboden tijd, maar wel grotendeels en ik wist hoe ik het af moest maken. Na de workshop was er een gezellige lunch. Je praat echt met iedereen en veel dames hadden hun werk bij zich. Waaronder enkele pronkrollen en ander mooi borduurwerk. 
In de grote zaal was een beurs in het klein met allerlei borduurzaken die je kon kopen. Ik kocht nog een leuk hart en een stuk borduurband. De tijd vloog voorbij. Je hebt een gezamenlijke passie en dus genoeg gespreksstof. Rond half vier vertrokken wij weer uit Nijkerk richting het noorden en om half zes was ik weer thuis. 

Vanmiddag heb ik mij bezig gehouden met het afmaken van de knoop en het maken van een nieuwe. Ik heb ze gelijk allebei gemaakt en ook verwerkt in/op een kaart. Het resultaat vind ik leuk. Grappig om te doen.


Morgen begin ik met iets nieuws. Tijdens het opruimen vond ik de houten handvatten die mijn vader eens voor mij maakte. Ik had er zelf destijds een stoffen tas aan gemaakt. Hier heb ik een fietsongeluk mee gehad en de stof was kapot. Dit is ongeveer 18 jaar geleden. Ik heb de handvatten opgeruimd en dus onlangs weer gevonden. Nu leek het mij wel aardig om er weer een tas aan te maken. Vanmorgen had ik een boodschap in Groningen en wat is er dan leuker om even rond te struunen bij Jan Sikkes. 
Ik liep tegen een mooie coupon aan die ik wilde gebruiken voor een tas. Als bekleding aan de binnenkant vond ik nog een leuk stofje en morgen ga ik aan de slag om een tas te maken. Ik heb nu vakantie en dus de tijd om zoiets te maken. Ik heb er zin in. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten