zondag 19 april 2015

Leiden en Lichel van den Ende

Tegenwoordig heb je op Facebook veel borduurpagina's, in alle varianten. Hierop vond ik een bericht over te borduren lapjes voor een kunstenaar die er tijdens het textielfestival in Leiden een kunstwerk van wil maken. Nu leek mij dat wel leuk om hieraan mee te doen. Vooral ook omdat manlief en ik daar twee dagen heen gaan. We maken er tijdens de Hemelvaartvakantie een uitje van. Eén dag naar het festival, een overnachting en nog iets gaan doen in de buurt daar. 
Ik stuurde een berichtje naar de kunstenaar en vervolgens kreeg ik een lapje thuisgestuurd. Deze mocht ik naar eigen inzicht borduren, mits het lapje volledig vol geborduurd werd. Ik liet mijn gedachten erover gaan en als je zo de

in te vullen jurk ziet, deed mij dat denken aan vroegere tijden. Hier hoorde m.i. een lapje bij met een repeterend patroon erop. Ik keek even in het randjesboek en vond een mooi item. Eerst was ik van plan om het over één draadje te doen, maar achteraf ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb. 't Is best wel een groot lapje en daar gaan uren in zitten. Niet dat dat zo erg is, maar het moet ook af voor een bepaalde datum. Dus daarom maar twee draadjes over twee draadjes, maar dan wel met overloop garen. 
Het ziet er mooi uit en ook zoals ik bedoeld had. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat in Leiden. Ik denk dat het een hele bonte jurk wordt, maar daardoor heel bijzonder. Vooral omdat zoveel borduursters er, met eigen inzicht, aan mee doen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten