maandag 27 april 2015

Muziek, koningsdag, breien, kwartetten, borduren en lezen

We hebben een aantal leuke dagen achter de rug. Afgelopen zaterdag speelden man- en zoonlief met de big band in Zuidlaren. 
Hier werd het molenmuseum geopend voor het nieuwe seizoen. Ondanks dat het regende was het een leuk optreden met heerlijke big band mzuiek en weet je wie er ook was? Berend Botje.
Hij is teruggekeerd in Zuidlaren vanuit Amerika. E.e.a. is leuk opgezet en in de molen is een bakkerij waar ze heerlijke broodjes maakten. 
's Avonds ging ik naar Top Brass Noord. De vier beste noordelijke brassbands presenteerden zich; te weten: De Bazuin uit Oenkerk, De Wâldsang uit Buitenpost, Soli Brass uit Leeuwarden en de Provinciale Brassband uit Groningen. Veel verschillende soorten muziek hoorde ik, maar het mooiste vond ik wel het stuk "Banks of Doon". Een ballade-achtig stuk over een rivier in Schotland. Erg mooi!
Vandaag is het koningsdag. De dag startte met een oranje zon en de vlag aan de muur. Het is toch geweldig dat wij bed, bad en brood onder ons eigen dak hebben en ook nog eens een vrije dag hebben als de koning jarig is. Zoals enkele jaren traditie is, was er kindermarkt in het centrum van Leek. Mijn oogst op kwartettengebied was ongelooflijk. Ik scoorde maar liefst 13 kwartetten. Weer een mooie aanvulling op mijn verzameling. 
Ook stuitte ik op een aardig boekje "Ik leer breien". 
Uitgegeven door het Internationaal Wol Secretariaat in samenwerking met de Nederlandse Breiwol-Industrie. Een boekje uitgegeven in de jaren zestig met leuke tekeningen, een verhaal over de ontstaansgeschiedenis van de breiwol, het punniken, het breien en een aantal patronen met beschrijving. Werkelijk alleraardigst. 
Ik ben gestart met een nieuw project. Ik kreeg de vierde aflevering van de speldenkussenclub. Nu had ik, behalve het haakproject, niets meer onderhanden. Dus dat kwam mooi uit. De start is gemaakt en de kleur is al erg mooi. 
Nu nog vier normale dagen en dan start de meivakantie. Twee weken dit jaar. Ik ga twee dagdelen werken, dus ook tijd voor andere zaken. Het reisje naar Leiden is geregeld, dus ook dat staat op de agenda. Ik ben vooral ook benieuwd naar het eindproject van de jurk van Lichel van den Ende. We gaan het zien!
Ondertussen heb ik ook prachtige boeken gelezen. "De verborgen taal van bloemen" en "Ik wist het". 

Toevallig twee boeken waarbij bloemen en hun symbolische betekenis te maken hebben met de hoofdrolspelers. Heerlijke ontspanning tussen alle bedrijven door. 

1 opmerking:

  1. Wat leuk om allemaal weer te lezen!
    En wow wat heb je vandaag veel kwartetten gescoord, superleuk.
    Succes nog met werken de komende dagen...
    Groetjes, Rensina

    BeantwoordenVerwijderen