zondag 23 augustus 2015

Eerste werkweek is een feit, fietsen en borduren

De eerste werkweek zit er al weer op. Aanvankelijk nog koud, nat en guur, maar vanaf woensdag weer mooi zomerweer. Dus lekker veel dingen buiten doen en genieten. 
Op mijn werk gaan we de kinderen nu vervoeren in Stints. Dat zijn veredelde bakfietsen waar tien kinderen in kunnen aangedreven door een elektromotor. Als het regent hebben ze een dak boven hun hoofd en als het mooi weer is is de kap eraf. Maximum snelheid is 17 km per uur. Als we zo door de straten van Roden rijden hebben we enorm veel bekijks. Vooral ook als de kinderen er in zitten. 
Met mijn snelle fiets ben ik nu in twintig minuten op de werkplek. Dat is een verschil met mijn oude fiets. Toen deed ik er bijna dertig minuten over.  
Nu alles bijna weer in een regelmatig patroon zit is er nog steeds tijd voor borduren. Het vakantieproject vordert en het zo leuk om te doen. Het groeit ook per object en dat is ook het gevoel denk ik. Dit is het resultaat t/m vanmorgen. 
Gisteren was de familie naar Sail in Amsterdam. Ik had bedacht dat ik maar niet meeging. Enorm druk daar, heel veel lopen en bovendien wilde ik gaan kijken bij het openluchtconcert van het Drents vakantieorkest. De hele vakantie hebben ze geoefend en gisteren hadden ze drie concerten in Drenthe, in Beilen, in Assen en in Emmen. Ik ging naar Assen. Eerst reed ik met auto en fiets naar Rolde. Vanaf hier had ik een mooie fietsroute uitgezet richting Assen en weer terug. Zo'n 26 km in totaal. Langs mooie wegen en paden kom je dan. Onverwachts en leuk omdat je er vaak nog niet langs gekomen was. Bovendien goed voor de conditie. Dus alle vliegen in één klap. 
Op de brug bij de Drentse hoofdvaart

In het bosje bij Balloo
En het was mooi weer dus was er veel publiek bij het concert. Ze speelden allemaal  nieuwe muziek en het ene stuk vond ik wel mooier als het andere, maar over het algemeen leuk om te horen. Knap ook omdat ze het in zo'n korte tijd hadden ingestudeerd. 
Na afloop had ik nog een paar kilometer voor de boeg en keerde ik moe maar voldaan huiswaarts. Zo rond half tien was de familie er ook weer, ook moe en voldaan. Zo hadden we allen een leuke dag. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten