zondag 5 augustus 2018

Fietsen, zand, water en steekjes

Nu manlief een electrische fiets heeft, peddelen we heel wat kilometers op het stalen ros. We kunnen elkaar gelukkig goed bijhouden, anders wachten we even op elkaar. Onderweg maak ik dan waterfoto's, ten minste als ze te vinden zijn. Dit valt niet altijd mee vanwege de aanhoudende zomer en droogte. Toch levert het bijzondere plaatjes op, zoals hier bij Beekbergen. Er rest een plasje water...
Onlangs is er een baby geboren, een meisje. Voor haar en haar ouders maakte ik dit kaartje. Ik heb nu vakantie dus heel veel tijd voor zulke bezigheden. De wondere wereld van draad en naald. 





Een andere wondere wereld zagen we bij het Zandsculpturenfestijn in Garderen. Hollandse Meesters uit de 17e eeuw verbeeldt in zand. Dit stond al lang op mijn to-do-lijstje en we gingen het bekijken. 
In 2010 waren we hier ook al eens geweest en ik vind het zo leuk om te zien hoe de carvers [de kunstenaars] het platte schilderij verbeelden in 3d. 

Mijn focus lag uiteraard op de kledij. Welnu, ik kwam volledig aan mijn trekken. 
Ook werden diverse taferelen uit die tijd neergezet. Hier de weverij. 

En het resultaat...

Een handwerkster bezig met naald, draad en stof.

Is het zand of is het kant?
Hier is het schilderij verbeeldt van Frans Hals uit 1619. Hij schilderde de éénjarige Catharina Hooft en haar min. De carver heeft het brokaat, het kant en de juwelen geweldig weergegeven vind ik. 
Voordat ik start met een ander borduurproject wilde ik even iets gemakkelijks voor tussen de bedrijven door. In mijn laatje lag nog dit speldenkussenproject van 2016. Na enige dagen heelijk steken is dit het voorlopige resultaat. Zo lekker ontspannen om te doen en natuurlijk een vleugje kerst [de halve sterren] in de warme zomermaand augustus. Nog ruim 90 dagen tot Kerst. 
 Geniet van de mooie dagen, dat doe ik ook!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten