donderdag 16 augustus 2018

Warffum en Sampler Mattress

Vakantietijd ... dus uitjes plannen. We zijn naar het openluchtmuseum in Warffum geweest. Dit blijft een leuk museum om te bezoeken met de Groninger historie. Mijn oog valt natuurlijk op borduurwerken en niet altijd logische zaken. 
Zo is er in de gang een mooie tegelvloer te zien. Het is niet schattig met het bloemmotief?
In dezelfde gang aan de muur een plantenstandaard met een bijzonder borduursel eronderaan. Beetje Biedermeier achtig. 
In de huisjes aandacht voor het dagelijkse leven met al zijn facetten. Ook veel handwerk te zien. Ik licht er twee uit; enorm stichtelijk en daarom mooi in hun eenvoud. 

De tijd stond er even stil en dan kun je ook weer zien hoe enorm rijk wij zijn met onze huizen en mogelijkheden. 


Nog weer een nieuw vakantiewerkje gestart; de Sampler Mattress. Net als de andere hiervoor behorend bij de speldenkussenclub. Ik ben al weer een heel eind op weg en als deze ook af is, ga ik ze in elkaar zetten. Ondertussen heb ik papier gekocht om het volgende grotere project te gaan opzetten. Maar eerst dit afmaken. 
Vandaag gaan we weer fietsen in Friesland. Sneek en omgeving. Het waait wel heel hard, dus dat wordt weer even een uitdaging. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten