maandag 3 december 2018

Adventskalender en kerstborduren 2018

December is gestart en daarmee komen er diverse adventskalenders langs. Ik heb in ieder geval één hele bijzondere; nl. de Thee Adventskalender. Deze kocht ik bij mij nicht die een online webwinkel met theeprodukten heeft. Yourdailyteacup Thee Belevingsstore. Wil je meer van haar zien en weten:

Ook staat zij op markten. Ik kocht dus de thee kalender van haar. Elke dag een zakje met een andere smaak tot aan kerst dus. Elke dag een verrassing hoe de smaak zal zijn. 
Tot nu bevalt dat prima. Ik heb besloten om van elke dag een foto te maken, telkens in een andere opstelling en met iets erbij. Dit zijn de eerste drie dagen; 




Andere adventskalenders die ik volg zijn;


De Kerstkalender van Dropsdesign  www.garnstudio.com/christmas-calendar.php?cid=7

Elke dag gaat er een luikje open en dan zit daar een brei- of haakwerkje achter. 


De borduuradventskalender van Historische Stickmuster https://historischestickmuster.blogspot.com/

Elke dag staat er een stukje van een patroon op dit blog. Uiteindelijk heb je dan een heel patroon van de Weihnachtsspezial. 

Nog een borduurkalender van Mon panier à ouvrages: http://panieraouvrage.canalblog.com/
Ook elke dag een stukje patroon. Ik volg het maar borduur, brei en/of haak het allemaal [nog] niet. Wie weet wat er nog gaat gebeuren. 

Wel ben ik druk met het kerstborduurproject van 2018. Van één van de fröbelfreules kreeg ik een prachtig patroon van een madonna. Deze ga ik maken en vullen met blackworkmotieven. 
Op de mantel van Maria komt een bloemenpatroon met mooi overloopgaren. Het was even uitvinden hoe het patroontje loopt, maar als je dit dan een keer of vijftien gemaakt hebt, krijg je inzicht en gaat het bijna op de automatische piloot. 
Op de foto is het niet zo goed te zien, maar het stramien dat ik gebruik, zit vol met glittertjes. Dit geeft een heel mooi effect. 
Heerlijk borduren in deze donkere dagen onder de goede lamp die ik heb, muziekje op de achtergrond en natuurlijk lekkere thee om te drinken. 

1 opmerking:

  1. Wat een leuke theepot heb je voor al die heerlijke thee Gonda. Bedankt voor de linkjes naar de kalenders. Tot volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen