maandag 10 december 2018

Gezellige bee met lapjes en wat daar verder van komt, 3x L

Vanmorgen hadden we de maandelijkse bee. Dat was weer heel inspirerend en gezellig. Deze en gene had kerstige handwerken meegenomen en dat konden we mooi allemaal zien.  Ook bespraken we de tentoonstelling die we volgend jaar willen gaan organiseren. 
Eén van de fröbelfreules had allemaal lappen gekregen. Deze had ze meegenomen voor de liefhebber. Meestal maken we 1x per jaar iets voor een goed doel en dat zou goed kunnen met deze lapjes. 

Voor mij zat er een speciaal muzieklapje bij. Voor de foto heb ik er even wat bladmuziek op gelegd. Grappig. 
Ook zat er een kant en klare top bij met twee poezen. Deze mocht ik ook meenemen. Hier ga ik een kussen voor dochterlief van maken. Daar gaan we aanstaand weekend heen en dan is dat een leuk presentje. Weliswaar niet helemaal zelfgemaakt, maar dat hoeft ook niet altijd. Dit pas uitstekend op haar rode bank. 
Wat er ook tussen zat waren allemaal lapjes met punten er op. Ja, wat ga je daar nu mee doen? Hoe en wat met 28 lapjes. Eerst maar eens kijken hoeveel er zijn en wat je ermee kunt. Ik begon ze neer te leggen en dan is het net of je aan het mozaïeken bent. Allerlei combinaties kun je bedenken. Ik bedacht er wel 20 en noemde het "3x L". Leuk Lapjes Leggen. Het was zelfs zo leuk dat ik er wel een uur mee bezig geweest ben. Ach, wat een plezier met mooie kleurige lapjes! Wat ik er ooit nog mee ga doen weet ik nog niet, het komt misschien vanzelf eens van pas. Dank! 
Van al die foto's maakte ik een leuke collage. Gelukkig kreeg ik de link weer van Conny, want dit is zo nu en dan zo leuk om te doen. [https://www.collage.nl/]. 
Ondertussen schiet mijn kerstborduurproject mooi op. Dit gaat lukken voor het komend weekend. 

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat de lapjes zo mooi bij jou terecht zijn gekomen Gonda. En nu weet ik wat 3x L is..... Groetjes
    Conny

    BeantwoordenVerwijderen