zondag 10 maart 2019

Drukke weken

De maand maart is een hele drukke maand. Na de vakantie moest ik er volop tegenaan. Druk met van alles en nog wat. 

Allereerst mijn nieuwe borduurwerk met mooie zijden garens. Het vordert langzaam maar gestaag. Ondertussen ben ik al iets verder als op de foto, maar het is wel een een leuk projectje. Alleen sommige garens zijn echt voor het uitproberen en met borduren moet ik hier met aandacht mee werken. Het gebroken wit pluist ontzettend en hiermee is het dus uitkijken geblazen. 
Bij het opruimen van de zolder kwam ik een grote doos tegen met tien sjoelbekers. Vroeger heb ik een tijd in Visvliet gewoond en toen was daar een sjoelclub. Twee keer per jaar organiseerden zij sjoelkampioenschappen. Hier heb ik regelmatig aan meegedaan en bij mijn deelname heb ik 8x de eerste prijs gehaald. Vandaar al die bekers. Ook heb ik de krantenknipsel bewaard. Al mijn herinneringen aan dit sjoelen heb ik op schrift gesteld. In Visvliet is een plaatselijk archief en ik heb besloten dat ik al mijn bekers en de krantenknipsels doneer aan het archief. Dit jaar is het nl. 40 jaar geleden dat ik mijn eerste beker won. Dus een leuke aanleiding om dit te doen. 
Op het werk is het ook aanpoten geblazen. Vanaf nu krijg ik er een middag bij, dit is op de donderdag. Wel prettig, want dan werken we met het hele team en dat kan handig zijn. 
Afgelopen maandag ben ik een dag naar Utrecht geweest, naar dochterlief. Ik ging hier met het openbaar vervoer heen. Heerlijk lezen in de trein. Als je zelf moet sturen met je auto kan dat niet, maar in de trein... In Utrecht neem ik dan een ov-fiets om door de stad te crossen. Net buiten het station zag ik een kunstobject in het water. Een enorme blauwe walvis, gemaakt van plastic afval, verrijst uit het water. 

Grappig om te zien en het idee erachter is natuurlijk erg mooi. 
Ik had een gezellige dag bij onze dochter en was 's avonds, na een treinvertraging van een half uur, om 22.22 u. weer thuis. 
Afgelopen donderdag had ik een BHV herhalingscursus. Dit is altijd leerzaam en interessant. Het is wel een lange dag, maar zeer plezierig opgezet en altijd goed voor de baas en je eigen persoonlijke ontwikkeling. Veel zaken weet je wel, maar een opfriscursus is altijd prima. Zo één keer per jaar hebben we dit. Naast de behandeling van veel voorkomende gevallen van ongelukken op het kinderdagverblijf; gingen we verbanden aanbrengen; reanimeren van baby's en kinderen en kennis nemen van brand en wat te doen bij ontruiming. Veel, maar leerzaam. Op de foto de twee kinderpoppen die gebruikt worden bij de cursus. 
Morgen hebben we de maandelijkse bee. Dan zal er ook wel weer van alles de revue passeren. Nu ga ik nog even heerlijk lezen in mijn nieuwste bibiliotheekboek van Charlotte Link "Het huis van de zusters". Tot de volgende keer maar weer! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten