zondag 24 maart 2019

Voorjaar met speenkruid en vogels, orgelpresentatie

Mijn vogeltjesproject is klaar. Het vogeltje hangt al een week aan een mooi stokje te pronken in de kamer. Uiteindelijk heb ik maar één strookje verkeerd er aan genaaid. Dit was snel te herstellen en ik ben dan ook supertevreden over het eindresultaat. 

Mijn DH vindt het ook erg leuk. Onlangs kocht ik een beker met een roodborstje en die zette ik even met het vogeltje op de foto. Ze kijken precies hetzelfde en ze kijken ook dezelfde kant op.
Terwijl ik op de fiets zat, spotte ik het eerste speenkruid van dit jaar. Heel toevallig viel mijn blik op dit prachtige voorjaarsbloemetje. 
Nog meer vogels, maar dan achter huis. Een pimpelmezenpaar is het vogelhokje aan het verkennen. Nog meer voorjaarsacties!
Gisteren waren we uitgenodigd bij een ingebruikname van een gerestaureerd orgel. Dit was in Breukelen, dus even een paar uurtjes sturen richting het midden van het land. In de Pieterskerk werd de restauratie gevierd en we kregen een uitleg over de historie en de restauratie van het orgel, afgewisseld met orgelspel. E.e.a. werd o.a. beschreven door onze aanstaande schoonzoon, die als orgeladviseur een groot aandeel had in het hele proces. 
Ook onze dochter was er en een aantal andere bekenden. Na afloop hadden we een gezellige eterij bij een Chinees restaurant. Een boeiende en interessante aangelegenheid met een familiaire ontmoeting aan het einde. 
Momenteel even geen freubelactie i.v.m. andere bezigheden.  

1 opmerking:

  1. Wat een prachtig vogeltje. Wordt nog lastig om hem weg te geven.... ook hier zijn de vogels druk met nestjes bouwen in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen