donderdag 28 maart 2019

Lappenmand en meer voorjaar

Door een zweepslag in mijn kuitbeen ben ik een aantal dagen in de lapjesmand. Ik doe het even rustig aan op aanraden van de fysiotherapeut en dat geeft mogelijkheden voor freubelwerk. Natuurlijk doe ik dat altijd wel, maar nu kan ik meer gestalte geven aan datgene wat ik in mijn hoofd heb. 
Hiervoor duik ik letterlijk in mijn lapjesmand. Op Pinterest en diverse blogs was ik op zoek naar met maken van kleine tulpen [meer voorjaar] voor op een kaart. Mijn poezenoppas heeft haar pols gebroken en zij verdient een bloemetje met een leuke kaart. 
Ik vond een leuke afbeelding met een beschrijving met hoe je het moet maken. Je bent even aan puzzelen, maar dankzij de duidelijke uitleg wist ik hoe het moest. Na het uitzoeken van mooie lapjes kon ik aan de slag. 
Gaandeweg vond ik de bladeren op het patroon niet naar mijn zin. Gelukkig kan ik het dan zelf aanpassen. Met het resultaat ben ik zeer content. 
Nog even zoeken naar een rode achtergrondkaart en het lapje er op bevestigen en het presentje is gereed. Nog een bos tulpen erbij et voila! 

1 opmerking:

  1. Wat een pech die zweepslag, pijnlijk ook. Fijn dat je dan wel weer zoiets leuks kunt maken.

    BeantwoordenVerwijderen