vrijdag 21 februari 2020

Zesde van Zesjes bij zesjes, nummer 12 en bloemenvelden project

De wekelijkse SAL van Klossie zorgt er, net als bij de randjes destijds, dat je elke week een lapje maakt. Deze keer waren het klosjes. Nu vond ik het wel grappig om bij één klosje afgewikkeld garen te laten zien. Zo geef je een eigen draai aan je project. Dit is het zesde lapje, we zijn nu dus op de helft. 
Een nicht is met haar man en kinderen verhuisd naar een nieuw huis. Een kaartje sturen is dan leuk, helemaal als het nummer er op staat. Bij het zoeken naar nummers kwam ik er achter dat ik wel heel veel alfabetten heb, maar veel minder patronen met leuke cijfers erop. Als je er op zoekt bij google dan vind je de mooiste combinaties. Deze keer vond ik dit patroon erg leuk. 
Afgelopen zondag waren we bij de handwerkbeurs. Hier zagen we een prachtig borduurpatroon van een mooi schilderij; "Tussen de bloemenvelden, 2008" van de schilder Ton Schulten. 
Het deed mijn DH denken aan de schilders van de schildergroep "De Ploeg". We vonden het gelijk heel mooi, omdat het over bloemen gaat en omdat het erg kleurrijk is. Dit patroon hebben we gekocht en hierna volgde deze week de aankoop van alle materialen bij de Handwerkboetiek in Roden https://dehandwerkboetiek.nl/. Dit was nog een heel gepuzzel, omdat de meeste kleuren van DMC waren, maar sommige ook van Anchor. Met z'n drieeën zijn we er wel uitgekomen en nu liggen de materialen klaar om gemaakt te worden. Een mooi borduurproject naast de SAL van Klossie. 


Mijn DH vond het echter aan de kleine kant en bedacht een manier om het patroon te vergroten. Het gaat nu ongeveer 43 x 24 cm groot worden. Ik heb er zin in! 
Ook heb ik mijn verdiept in de schilder Ton Schulten. Hij komt uit Ootmarsum en is geboren in 1938. Zijn opleiding tot grafisch ontwerper rondde hij in 1962 af. In 1989 besloot hij dat hij zich geheel ging wijden aan de schilderkunst, met het Twentse coulissenlandschap als inspiratiebron. 
Ik ga het mijn 'bloemenvelden project' noemen. Ik gebruik 59 kleuren van DMC, 14 draads linnen van Edinburg en naald nummer 26. Wordt vervolgd! 😉

2 opmerkingen:

  1. Wow! Wat een prachtig en reusachtig project om aan te beginnen. Wat waarschijnlijk wel helpt, is dat er niet allerlei confetti-steekjes in lijken te zitten.
    De nummers vind ik trouwens ook fraai geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. As claimed by Stanford Medical, It is in fact the ONLY reason this country's women get to live 10 years more and weigh on average 42 pounds less than we do.

    (And by the way, it has absolutely NOTHING to do with genetics or some secret exercise and really, EVERYTHING to do with "how" they eat.)

    P.S, What I said is "HOW", not "WHAT"...

    Tap this link to reveal if this quick quiz can help you unlock your true weight loss possibility

    BeantwoordenVerwijderen