maandag 17 februari 2020

Vorderingen Klossie SAL, Valentijn en handwerkbeurs

Elke maandag ben ik benieuwd wat het volgende patroontje van de SAL is. Omdat ik wat later begonnen ben, kon ik de afgelopen week fijn doorborduren met de lapjes die al gepubliceerd waren. Nu ben ik dan ook helemaal 'bij' en kan ik starten met het lapje van vandaag. 






Er is ook een Facebookpagina van Zesjes bij zesjes en dan. Hierop worden veel varianten getoond van geborduurd werk. Ook hier doe je dan weer inspiratie op. Zo leuk om te zien hoe iedereen haar eigen draai aan het werk geeft. 
In totaal komen er twaalf lapjes en dan komt in april de verdere verwerking tot een quilt. Ik ben erg benieuwd!
Afgelopen vrijdag was het Valentijnsdag. Voor veel mensen een aanleiding om hun liefste anoniem iets te schenken. 
Dit hartje borduurde ik in het jaar dat we afscheid namen van mijn moeder. Het hartje voor de liefde, de bloemen omdat ze daar zo van hield en de zes knoopjes voor de zes kinderen. Dierbare herinnering. 
Bij ons op de BSO is dit dan weer een mooi item om voor te gaan knutselen. Ideeën te over, maar deze keer gingen we met draad borduren op harten. Ook hier weer leuk om te zien hoe de kinderen er hun eigen draai aan geven. 

In het noorden hebben we nu voorjaarsvakantie. De afgelopen vier dagen was er in Zwolle de handwerkbeurs. Heel veel zin had ik om daarheen te gaan. Gelukkig kon ik manlief overhalen om daar samen heen te gaan. Gisteren zijn we geweest. Ondanks Dennis, harde wind [de heenreis] en plensbuien [de terugreis]. Maar het was erg leuk. 
Jaren geleden ben ik ook eens geweest en toen vond ik het enorm opgepropt en weinig ruimte. Nu was het veel ruimer opgezet en was er volop gelegenheid om alles te zien. Heerlijk om rond te struinen, 'oude' en 'nieuwe' bekenden te ontmoeten, te kijken, te kopen en inspiratie op te doen. Ik kocht diverse handwerkdingen, maar ook het spel "Patchwork". Een spel voor twee spelers. We gaan het deze week spelen, daar is nu vakantietijd voor. Of het leuk is om te doen, lezen jullie de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten