zondag 3 april 2011

In de ban van Pasen 2011

Vorige keer schreef ik over de Schriefwedstried. We hadden een prachtige avond. Allereerst natuurlijk de bekendmaking van de winnaars. Je hartje gaat altijd een beetje sneller kloppen, maar ik hoorde niet tot de winnaars. Nu gaat het daar ook niet om, maar het zou toch leuk zijn. Er is altijd een muzikale omlijsting. Deze keer van de groep "Dobbeljoe". Een stel familieleden die Groninger liedjes zingen met keyboard en gitaar. Erg leuk. Aan het eind van de avond krijgen we dan de bundel waarin alle verhalen en gedichten staan. Hierin plak ik altijd de krantenberichten en enkele foto's. Leuk om te bewaren. 
Afgelopen week was ik druk met de Harmonie. We hadden een concert voor te bereiden, de stukken voor de jaarvergadering moesten rond en we hadden een bouwcommissie vergadering. Dus weinig tijd voor andere zaken. Toch moet je altijd ruimte maken voor het gezellige. 

Afgelopen vrijdag ben ik mijn zus naar Zeijen geweest, naar de Oranjerie. Dit is een prachtige winkel/expositieruimte waar nu dus, naast brocante spullen, eieren tentoon gesteld en verkocht worden. Het was weer prachtig. Zo kunstig,  zo bijzonder deze kunst op schaal. Wat mensen allemaal wel niet bedenken. Meteen raakte ik weer geïnspireerd. Mijn inrichting pas ik altijd aan met accessoires die ik gekregen, verzameld of zelf gemaakt heb. Ik heb dus een kastje en daarin staan nu dus de door mij en mijn kinderen gemaakte eieren. Twee staan er bij, die met de uil, die heb ik gekregen, en die met de G-sleutel, die heb ik gekocht, maar de rest hebben we zelf gemaakt. Op het rekje evenzo. Hieraan hangen ook gekochte eieren en twee porseleinen die ik kocht in Denemarken. Ach, zo ben je in de ban van pasen en maak je, als je de dozen openmaakt, weer even een reis naar het verleden. We maken haast ieder jaar wel iets, en zo breidt de verzameling zich dan ook weer uit. Kostbare herinneringen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten