zaterdag 24 maart 2012

Tijdens het voorjaar WK schaatsen en nog veel meer

Alweer zaterdag en alweer heel veel gebeurd. Het schoolexamen van mijn dochter was erg mooi om mee te maken. Zij werd beoordeeld op haar begeleidende spel bij solisten op piano en ze had een stuk met alle klasgenoten ingestudeerd. Dit was "Don't worry, be happy". 
Erg leuk om te horen. Tussendoor speelde ze ook nog een Sonate van Mozart solo, maar dit was ter afwisseling en werd niet beoordeeld, maar wel erg mooi om te horen. Temeer omdat ik het stuk natuurlijk wel kan dromen. 
April was al even af, maar ik heb het nu gekiekt. Ik heb mei al klaargelegd voor de start en vanavond ga ik ermee beginnen. 
Ondertussen is er ook de 40-dagentijd. Ik doe mee het het symbolische bloemschikken en vorige week en deze week maakten we met z'n drieën de schikking voor in de kerk. Het is erg mooi geworden. Helemaal passend bij het thema van de dag en in de paastijd. 




















Tussen de bedrijven door kijken we natuurlijk naar het schaatsen. Een beetje vreemd nu we zulke hoge temperaturen hebben buien, maar niet minder spannend en leuk om naar te kijken. Vooral omdat Sven Kramer alweer top gepresteerd heeft, evenals andere Nederlanders. 


Het lijkt of er alleen hoogtepunten zijn, maar natuurlijk heb je ook wel eens mindere dagen. Dan gebeurd er iets waar je niet blij van wordt. Dit schrijf je echter niet zo gauw op. Als er iemand ziek is, of als er iemand verdriet heeft. Het hoort echter ook bij het leven. Gelukkig zijn er altijd weer positieve dingen waardoor je ook weer kracht krijgt om door te gaan. 
De krantenbak had ik afgedankt en even op de tuintafel gezet. Ik vond het echter zo leuk, dat ik een voorjaarsplant en een vogeltje in gezet heb. Lijkt erg gezellig. 
Vrolijke voorjaarsgroeten en een fijn weekend. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten