woensdag 25 juli 2012

Mooi pak, mooie bloemen en mooie tijd van het jaar

Vorige week tot diep in de avond, bijna nacht, aan het Obelix pak gewerkt. Ik had een Knippie van de bibliotheek gehaald met allemaal patronen van broeken. Hier heb ik een geschikt patroon uitgezocht en uitgeraderd. Op de stof gelegd en aangepast uitgeknipt. Want Obelix heeft natuurlijk een enorme buik. DD, een vriendin van DD en ik hadden bedacht dat we een fietsband in de broek gingen maken om het mooi rond te krijgen. Toen het prototype klaar was, was DS er om te passen. Het paste niet. O jee, wat nu? Toen bedachten we dat we van dezelfde stof er stukken bovenaan gingen maken. Zo gezegd zo gedaan en toen was het prima. Doordat het blauwe streeppatroon doorgezet werd, was het haast niet zichtbaar. Toen was het een gemakkie om de fietsband er in te naaien. Dat heb ik wel de volgende morgen nog gedaan, anders werd het veel te laat. Ik moest ook de hele middag nog aan het werk. 


Daarna hebben de dames er nog lussen aangemaakt om de broek te bevestigen aan een t-shirt met knopen en klaar was het pak. Leuk is het geworden. Alleen de Obelix dit het pak aan moest was broodmager, dus dat was wel een grappig gezicht. 
Laatst schreef ik over de geraniums. Ik heb ze helemaal opgekweekt en zie hier het resultaat. Schitterende kleuren zo voor het raam. Gelukkig houdt iedereen in de buurt een oogje in het zeil als we weg zijn, en dat zal nodig zijn met het warme weer van nu. Het is zo warm, dat we 's middags weinig doen. Morgenmiddag gaan we daarom naar DM = Dear Mother, dan kunnen we 's avonds weer wat gaan doen, want vrijdag reizen we af. Lekker vrij hebben we om in een rustig tempo alles klaar te maken. Dat is wel prettig. Vakantietijd, mooie tijd van het jaar. 
Poes geniet ook in de zon. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten