zondag 17 maart 2013

Another two of a kind en ... sneeuw

Wat hebben we toch een prachtige winter. Veel sneeuw, vorst en mooi winters weer. Ik houd er wel van. Het voorjaar komt heus wel, alleen nog niet nu. Mijn vader sprak altijd de legendarische woorden: "Toen Theo geboren werd in maart ben ik nog 6 weken met vorstverlet geweest." De vooruitzichten zijn ook nog winters, maar de tulpen komen er al aan en de krokussen staan in volle bloei. Ondanks de kou en ondanks de natte sneeuw die hier de hele morgen al valt. 
Twee blauwe slingertjes zijn gereed. Door het gebruik van overloopgaren worden alle werkjes verschillend en dat vind ik wel grappig. Ik heb nu nog rood garen en daar ga ik nog mee bezig. Uit het formaat papier ben ik ook uit. Bij de firma Jacobi in Drachten kocht ik mooi A4 papier waarbij ik het slingertje er in de breedte op kan maken. 21 x 10 cm. Helemaal goed. Enveloppen heb ik genoeg, dus dat is geen probleem. 
Verder vandaag heerlijk vrij, dus alle tijd om lekker te freubelen. Zometeen nog even Hester naar de snelweg brengen. Ze zingt de MattheĆ¼s Passion in Dokkum. Mijn DH is vanmorgen al om 9 uur vertrokken om daar hand en span diensten te verlenen. Gisteren waren ze in Groningen en morgen in Franeker. Weer een vol zangprogramma zeg maar. Jasper heeft een studiedag in Stiens met de trompet, dus lekker bezig allemaal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten