maandag 4 maart 2013

Voorjaar in aantocht


Nu ik op de thermometer kijk, zie ik 8 graden boven nul staan. Voorjaarsachtig weer dus. De zon schijnt prachtig aan de hemel en als ik in de tuin kijk, schieten de tulpen de grond uit. Tijd voor een voorjaarskaartje. Bij onze fotograaf kocht ik eens een zetje van drie kaarten met voorgeprikte tulpen. Kinderlijk eenvoudig, maar een leuk resultaat. Gistermiddag had ik daar wel tijd voor en gisteravond is het afgemaakt. Leuk om even tussendoor te doen en dan heb je weer even iets om te versturen.
Ook heb ik witte eieren uitgeblazen. Tegen tijd dat we weer in de paastijd zitten komen de eierenkriebels weer boven zetten. Ik heb al een idee wat ik wil gaan doen, maar eerst komt het uitblazen en schoonmaken van de eieren. Ik ben benieuwd of het lukt en het resultaat laat ik t.z.t. wel weer zien.
Omdat we in huis een heel changement hebben gehad, dacht ik eerst om dit jaar het huis maar niet in de paassfeer te brengen. Maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan en ik heb het toch veranderd. Wat heerlijk om al die gemaakte en gekochte eieren weer te zien. Elk jaar komt er weer wat bij, dus moest ik een selectie toepassen. De allermooiste eieren staan te pronk. Weer mooi om te zien.
Straks ga ik op fiets naar Oldekerk, naar mijn werk. Lijkt me heerlijk weer om te fietsen. Goed voor de conditie en gezond. “Goed bezig” zeggen mijn collega en ik dan tegen elkaar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten